Is de datum op het brood bij Albert Heijn de productie- of vervaldatum?

Ik zie nu opnieuw op de AH broodlabel gister staan "26.11.22". Is dit nu de productie- of vervaldatum? De medewerker gaf aan dat alle broden vers zijn gemaakt, echter gaf ik laatst brood terug omdat op het label 3 dagen geleden stond, ik ging er vanuit dat het vervallen was en kreeg mijn geld terug. Wat is nu de waarheid?

een jaar geleden
in: Winkels
6.4K

Antwoorden (1)

Op brood staat op het label de productiedatum/verpakkingsdatum.
een jaar geleden
WereldVerkenner
een jaar geleden
Dank je! Hoe lang is het brood geldig op het moment dat je het in de keukenkast (niet in de vriezer) bewaard?
TurfGraver
een jaar geleden
2 tot 4 dagen, hangt ook van de brood af.
Inekez1
een jaar geleden
Hangt heel erg van het soort brood af. Ik heb altijd het extra vezelrijk brood van de Aldi. Met een heel brood kan ik een hele week doen. Na 5/6 dagen wordt het een beetje droger dus dan doe ik er extra beleg op, of even in de broodrooster. Gewoon altijd even checken of er geen schimmel is. En het brood goed afgesloten bewaren op een koele donkere plek (keukenkastje is prima)
Ritsuka
een jaar geleden
Verschilt per soort brood. Goed kijken en ruiken of het nog goed is.
SimonV
een jaar geleden
Het verwarrende is wel dat op bijvoorbeeld suikerbrood van AH de houdbaarheidsdatum staat.
Ritsuka
een jaar geleden
https://www.nvwa.nl/onderwerpen/etikettering-van-levensmiddelen/houdbaarheidsdatum-levensmiddelen
Op o.a. versgebakken brood hoeft geen datum te staan.
Suikerbrood komt ergens anders weg en is langer houdbaar.