Waar kan ik houten platen kopen van 250x160 cm en ongeveer 2 cm dik (geen MDF; het is voor buiten)?

Voor een boomhutproject heb ik platen nodig van die afmetingen. De meeste platen die ik zie zijn 250x122 maar dat is dus bijna 40 cm te weinig in de breedte

3 jaar geleden
in: Winkelen
1.1K
TurfGraver
3 jaar geleden
2 platen dus.
Ivana
3 jaar geleden
Bij de houthandel. Daar kan je het ook op maat laten zagen.
Inekez1
3 jaar geleden
Volgens mij is bij de houthandel het maximum 305x150 cm. Dat is nog steeds niet breed genoeg dus. Een echte boomhut bouw je niet van platen, maar van planken. Voor een speelhuisje-boomhut is het juist leuk als er wat kieren in wanden en vloer zitten waar de kinderen doorheen kunnen kijken terwijl ze zelf niet gezien worden. Als het groot, stevig en waterdicht moet worden, neem dan blokhutprofielen voor de wanden en massief houten vloerdelen (met mes en groef) of vlonderplanken voor de vloer.

Antwoorden (1)

Bij een bouwmarkt met een zagerij erbij. Bijvoorbeeld Gamma