Wat doen als koper niet tevreden is met ontvangen product?

Een paar weken geleden heb ik schoenen van het merk Timberland van mijn zoontje verkocht via Marktplaats. De schoenen waren erg weinig gedragen aangezien hij nog erg klein is en zagen er nog heel goed uit. Ik had foto's geplaatst van verschillende kanten en van de zolen. De schoenen had ik zelf voor 80 euro bij Nelson gekocht. De koper heeft er 15 euro incl. Verzendkosten voor betaald, dus eigenlijk €8,05. In 1e instantie wilden ze maar €10,- incl. verzenden (€6,75) betalen, dus reken maar uit voor hoeveel ze de schoenen wilden hebben. Na een paar dagen kreeg ik allemaal foto's waarop de ene schoen ineens een heel stuk groter was dan de andere, echt meerdere centimeters. Zo waren de schoenen dus echt niet! Nu een paar weken later, krijg ik nog steeds berichten dat ze geld terug willen en met de aankoopbon of afschrift die ik niet (meer) heb contact op willen nemen met Timberland. Of de schoenen op mijn kosten terugsturen en het geld, dus die €8,05 + €6,75 verzendkosten terug. Maar het klopt gewoon niet. De schoenen waren super mooi en nog helemaal goed, ik had dat zelf toch ook moeten zien als er een paar cm verschil in zat? Op mijn foto's zie je dat ook helemaal niet.. Moet ik hier nu nog serieus op reageren?
Herstel; het was €8,25 i.p.v. €8,05..

3 jaar geleden
in: Winkelen
1.8K
Pieterke
3 jaar geleden
Negeren, ze proberen je gewoon op te lichten. Bovendien is het sowieso het risico van op Marktplaats kopen, dat iets tegenvalt.
Pieterke
3 jaar geleden
En ook bij Marktplaats aangifte doen van poging tot oplichting.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dit is werkelijk te gek. Voor bijna niets iets kopen en dan je geld terug vragen wat zeg ik eisen... Dit is idd poging tot oplichting. Verder negeren en MP inlichten. Advies:
Nooit een bod accepteren incl. verzendkosten - het bod gaat over de schoenen.
Verzendkosten zijn altijd voor koper.
Negeren dus, blokkeren indien mogelijk.

Antwoorden (2)

Nee, niet meer op reageren. Op marktplaats geldt de regel: van particulieren gekocht is gekocht, geen garantie.
3 jaar geleden
Nee, je hebt de schoenen geleverd.
De koper heeft ze zelf laten opsturen.
Als de koper zekerheid had willen hebben had deze de schoenen moeten komen halen en ter plekke moeten onderzoeken en passen.