Wat doen als koper niet tevreden is met ontvangen product?
Een paar weken geleden heb ik schoenen van het merk Timberland van mijn zoontje verkocht via Marktplaats. De schoenen waren erg weinig gedragen aangezien hij nog erg klein is en zagen er nog heel goed uit. Ik had foto's geplaatst van verschillende kanten en van de zolen. De schoenen had ik zelf voor 80 euro bij Nelson gekocht. De koper heeft er 15 euro incl. Verzendkosten voor betaald, dus eigenlijk €8,05. In 1e instantie wilden ze maar €10,- incl. verzenden (€6,75) betalen, dus reken maar uit voor hoeveel ze de schoenen wilden hebben. Na een paar dagen kreeg ik allemaal foto's waarop de ene schoen ineens een heel stuk groter was dan de andere, echt meerdere centimeters. Zo waren de schoenen dus echt niet! Nu een paar weken later, krijg ik nog steeds berichten dat ze geld terug willen en met de aankoopbon of afschrift die ik niet (meer) heb contact op willen nemen met Timberland. Of de schoenen op mijn kosten terugsturen en het geld, dus die €8,05 + €6,75 verzendkosten terug. Maar het klopt gewoon niet. De schoenen waren super mooi en nog helemaal goed, ik had dat zelf toch ook moeten zien als er een paar cm verschil in zat? Op mijn foto's zie je dat ook helemaal niet.. Moet ik hier nu nog serieus op reageren?
Herstel; het was €8,25 i.p.v. €8,05..
Nooit een bod accepteren incl. verzendkosten - het bod gaat over de schoenen.
Verzendkosten zijn altijd voor koper.
Negeren dus, blokkeren indien mogelijk.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.