Waarom is een tatoeage permanent?

Je huid vervelt toch met nieuw huid etc. Hoe komt het dan dat een tatoeage nooit meer weggaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.5K

Het beste antwoord

De huid bestaat grof verdeeld uit drie lagen:

De opperhuid
De lederhuid
Het onderhuids bindweefsel

De afzonderlijke lagen bestaan ook weer uit diverse lagen.
De hoornlaag is de bovenste laag van de opperhuid en deze wordt om de drie weken vervangen door nieuwe huid.

Tatoages worden net onder de opperhuid, dus op de lederhuid gezet. Daar kan het geen kant meer op en dus is het permanent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De inkt komt niet op de huid, maar onder de huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De inkt komt daarvoor te diep onder de huid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat tatoeages worden aangebracht door van inkt voorziene naalden door de opperhuid te prikken. Een tatoeëerder gebruikt hiervoor over het algemeen een tatoeëermachine met speciale tatoeëerinkt. Doe-het-zelvers gebruiken een enkele naald met draad om de punt gedraaid, en Oostindische inkt. Bij het aanbrengen van een tatoeage moeten voldoende hygiënische maatregelen genomen worden, zoals het gebruik van steriele materialen. De huid wordt doorprikt door middel van een of meerdere naalden die meer dan 100 keer per seconde op en neer gaan en zo de tekening onder de huid zetten.