Zijn er middelen om je tanden witter te maken zonder schade aan te richten?

En dan bedoel ik ook echt middelen die in de winkel verkrijgbaar zijn zonder dat ze je tanden schade aanrichten.

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik heb medicijnen gehad wat mijn tanden niet geweldig deed en tandpasta werkt niet het weer wit te krijgen.

Ik heb op tv gezien dat ze in hollywood een of ander middel gebruiken dat je tanden geen schade doet...
Weet iemand daar meer vanaf? Is het duur?

Ook als iemand vanuit ervaring spreekt is dat fijn:)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
8.5K

Antwoorden (8)

Er bestaat geen methode om je tanden te bleken zonder het glazuur aan te tasten.

Welke vorm je ook gebruikt, het glazuur zal altijd aangetast worden. De producten die je zelf kunt kopen zijn nog het agressiefst. Je kunt je tanden beter bij een tandarts of speciale kliniek laten bleken.

De methode met gel (Deze duurt wel het langst) is het minst schadelijke. De blauwe lichtmethode is ook minder schadelijk, maar nog steeds schadelijker dan de gelmethode.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan je tanden laten bleken bij de tandarts. Ik heb het ook gedaan. En normaal gesproken is mijn tandarts erg voorzichtig en zij zei dat het niet schadelijk is voor je tanden. Je krijgt dan een plastic bitje en je moet twee weken lang een uurtje per dag met een goedje erin dit bitje indoen. Het kostte mij 300 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Dat moet je helemaal zelf betalen (ik heb het ook laten doen) en dat vind ik eigenlijk ook wel logisch.
gebruik nooit die tell sell hollywood troep. Er zit gel bij die je tanden bleekt, maar het grootste probleem is dat het bitje niet perfect past. Dat kan ook niet, want iedereen krijgt hetzelfde bitje. De waterstofperoxide in de gel is zo sterk dat je tandvlees geïrriteerd raakt en zelfs kan 'verbranden'. Laat dan liever een bitje op maat maken bij de tandarts, dan is het veilig en gecontroleerd. Met deze methode kun je nieuwe gel kopen en het bitje nog eens gebruiken, mits je gebit niet veranderd is uiteraard.
13 jaar geleden
Nee helaas is er in de winkel niks te koop.
In ieder geval niet in die mate dat je ook daadwerkelijk het gewenste resultaat bereikt.
Er zijn heus wel kaugompjes te koop die de tanden witter zouden kunne maken volgens de verpakking, maar daar moet je dus niet teveel van verwachten en ook de meeste tandpasta s werken alleen maar poleistend en niet wit makend.
Er is wel een huis tuin en keuken middeltje wat zou kunnen werken maar dat helpt alleen wanneer je speeksel hebt wat zuurder is dan gemiddeld. Dan zou je kunnen gorgelen met zout water.
Dat werkt in ieder geval wel. Of stoppen met het drinken van koffie en thee want die zorgen ook voor verkleuring aan de tanden ( roken trouwens ook maar dat is al algemeen bekend)
Dus wanneer jij je niet prettig voelt met het gebit wat je nu hebt zou ik gewoon eens langs gaan bij je mondhygienist of tandarts en dan samen met hem of haar kijken naar een oplossing. Die zijn vaak betrouwbaarder dan de meeste middeltjes in de winkel

.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een soort tandenlak, van Pearldrops. Er zijn alleen niet zo'n goede reacties. Ze zeggen dat het de 10 euro niet waard is. Je kan het er weer gewoon afpoetsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laten zandstralen met zoutoplossing bij tandarts.

Worden ze superschoon van en dus wit :)

Nee, is absoluut niet schadelijk voor tanden en/ of glazuur.
Het is enkel diepe reiniging en tijdelijk hecht tandplak zich minder.
Goed bijhouden en je tanden blijven super!

Ik betaal trouwens € 10,- eigen bijdrage hiervoor, omdat ik het vraag aan mijn tandarts en niet aanbevolen krijg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel gek maar: met aardbeien poetsen en met water napoetsen. gewoon overdag en na het eten wel met tandpaste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar ben ik zeer

tevreden met sommige tint van mijn tanden. Ik gebruikte producten van het bleken van tanden. Misschien dat ik kan adviseren (aanbevelen) U het: http://www.whiteway-tandenbleken.nl/ het is
de meest goedkoper (de meest goedkopere) van alle locaties van online verkoop die ik had kunnen vinden. U kunt vinden alle informatie er.

harte