Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verbrand je huid extra, als je je huid insmeert met zonnebrandmiddel, als je al aan het zonnen bent?

Bij sommige middelen heb ik de ervaring dat het voelt alsof mijn huid verbrandt als ik zonnebrandmiddel er op wrijf, terwijl ik in het zonlicht sta.

Ik bedoel: "Verbrandt je huid...". Ik ga me even in een hoekje zitten schamen...

Bij het sluiten van de vraag: Dank voor de antwoorden!

Antoni
14 jaar geleden
in: Mode
783

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zonnebrandmiddel werkt niet direct optimaal, het moet eerst even intrekken. Je kunt je het beste de eerste keer insmeren een half uur vóórdat je de zon ingaat.

Smeer je je (de eerste keer) in terwijl je in de zon bent, zeker als het een middel met een lage factor is, dan is er een hele korte periode dat je nog niet profiteert van de bescherming, maar er wel een creme, melk of olie op je huid ligt. Dan kan je even extra snel verbranden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik denk niet dat je je huid extra verbrand.
mogelijk was je al een beetje verbrand, en voel je dat pas door de wrijving van het smeren?
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Ik dacht zelf dat het feit dat het middel nat is, de kracht van de zon versterkt, en dat daardoor het middel de verbranding veroorzaakt.
Nee dat is niet zo, maar omdat je huis eerst een tijdje onbeschermd in de zon is geweest, heeft de zon al invloed op je huid gehad. Je bent eigenlijk al iets te laat met smeren. Je moet , als je het goed wilt doen, eerst smeren en dan pas de zon in.

P.S. Ik doe het zelf eigenlijk ook altijd op die manier in de hoop eerst wat te bruinen, maar toch niet te lang onbeschermd in de zon te zijn.

Toegevoegd op 06-06-2009 10:06:35
huis = huid
(zeker nationale taalfoutendag)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je huid kan in de zon een stuk gevoeliger aanvoelen, waardoor het lijkt of een zonnebrandmiddel dit versterkt.

Zonnebrandmiddelen beschermen de huid echter tegen verbranden en uitdrogen, vooraf insmeren wordt altijd aangeraden. Laat het goed intrekken en ga dan pas de zon in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding