Wat is een mid season sale en wanneer is deze?

En waarom is deze eigenlijk? Je hebt toch al de normale sale periodes (winter/zomer)?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Winkelen
14.1K

Antwoorden (2)

Mid Season Sales is een extra uitverkoop om de klant de oude collectie met veel korting (soms wel 70%) te laten kopen zodat er weer ruimte is voor de nieuwe collectie. Bijkomend idee is dat als de klant eenmaal binnen is deze ook de nieuwe collectie bekijkt en gelijk iets koopt wat eigenlijk niet het plan was.
-----
"Sale modewinkels en modemerken
Misschien wel de meest bekende uitverkoop periodes vinden plaats in de mode. De modewinkels en modeketens veranderen regelmatig de collectie waardoor de oude collectie met korting wordt verkocht. De kortingen lopen soms wel op tot 70%, vooral tijdens de bekende zomersale 2018 en wintersale 2018 lopen de kortingen zeer hard op.

Maar verschillende modewinkels organiseren ook nog Mid Season Sales of ze doen mee aan Black Friday en Cyber Monday."
https://www.uitverkoopsale.nl/
-----
De Mid Season Sales vinden plaats in het najaar.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De "mid season sale" is een uit de VS overgewaaid concept om de winter/zomer-sales nu uit te breiden naar de 4 seizoenen. Je hebt nu dus in de praktijk soms 4 sales zomer/mid(herfst)/winter/mid(lente). Wanneer deze exact is verschilt per winkel, maar vaak halverwege het overeenkomende seizoen. De reden is om zo een snellere stroom van collecties te hebben, er zijn nu naast de zomer- en wintercollectie ook steeds meer tussencollecties. Een extra reden om de mensen naar de winkels te lokken.

---
https://www.nsmbl.nl/mid-season-sale-seo/
Waarom een mid season sale?
Rond de kerst gaan de wintercollecties in de sale bij grote ketens, maar we hoeven gelukkig niet zo lang te wachten want de mid season sale begint óók al bijna.

Veruit de grootste collecties zijn die van de winter en de zomer. Tegenwoordig worden er ook veel ‘tussencollecties’ verkocht om te voldoen aan de fast fashion-mind van de consument. We willen namelijk altijd meer en meer shoppen.

Zo kun je direct na de zomersale al de eerste warme jassen kopen voor het najaar. Natuurlijk zijn die herfstjassen veel te koud voor de winter en moeten ze dus al voor de wintersale begint uit de winkel zijn gehaald. Dat is dus waarom winkels een mis season sale houden. Ons hoor je niet klagen.
---
https://www.klantacties.nl/mid-season-sale
Datum begin Mid Season Sale 2018
Er is geen wetgeving die datums stelt aan de uitverkoop, hierdoor mogen winkels zelf bepalen wanneer ze de sale laten starten. Om zoveel mogelijk exposure te krijgen wordt vaak wel enigszins tegelijkertijd uitverkoop gehouden. De Mid Season Sale vindt twee keer per jaar plaats, in de lente en herfst. Grofweg kan de volgende periode worden aangehouden:

Mid Season Sale lente: eind maart, april en mei 2018
Mid Season Sale herfst: september en oktober 2018
---
Mid Season sales vinden dus plaats in najaar en voorjaar.