Waarom wordt bij het contactloos betalen (Albert Heijn) zo vaak gevraagd alsnog je pincode te geven?

Zit hier een bepaalde strategie achter. Heb het een paar keer gevraagd maar onbevredigend antwoord.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Winkelen
2.1K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat hangt van het bedrag af, maar ik geloof dat je in de backoffice van je bank ergens zelf de limieten kan aanpassen, dus ook de limiet van betalen zonder code.

Antwoorden (1)

Bij bedragen tot en met € 25,- is geen pincode nodig.
Boven dat bedrag moet je wel een pincode intikken op de betaalautomaat. Of wanneer jouw aaneengesloten contactloze betalingen zonder pincode opgeteld de limiet van € 50,- bereiken, moet je alsnog een pincode intikken.
Amadea
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt...
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Extra toelichting: bij meerdere betalingen achter elkaar wilt het apparaatje soms ook om een pincode vragen.
Ritsuka
5 jaar geleden
Dan heb je dus veel lopen shoppen.