Wat moet ik doen met een onbesteld pakketje van ali express?

Ik kreeg een pakketje met schoenen. Heb dit niet besteld en betaald. Alle gegevens van het postadres klopten wel. Zelfs mijn mobiele nummer stond erop. Er stond ook met kleine letters op...commercial sample. Ik weet ook niet van welke winkel dit pakketje komt

6 jaar geleden
in: Winkelen
1.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hmm dat is wel apart. Normaal gesproken bestel je, betaal je en krijg je. Foutje misschien? Misschien dat je de customer service kan contacteren als je zeker wilt weten dat het van hun afkomstig is en dat er geen eventuele extra kosten bij komen kijken.. en anders houd je ze toch?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@jacob46, U weet niet van welke winkel? Het komt toch van Ali express, schrijft u.
De Chinese AliExpress is een onderdeel van de Alibaba Groep. Het pakketje is door u zeer waarschijnlijk via PostNL in ontvangst genomen.

Antwoorden (2)

Zoals het opschrift al aangeeft; commercial sample, betreft het hier een gratis proefverpakking. Je mag het houden en hoeft geen actie te ondernemen.
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Commercial sample (monster) is geen gift. Na testen mogelijk terugsturen ;).
Er hoeft geen belasting betaald te worden (een monster is immers niet bedoeld voor verkoop).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De tekst 'commercial sample' op een pakket schoenen van de Chinese webwinkel AliExpress betekent: vrij van invoerrechten, of vrij van BTW whatever.
Het heeft niet de betekenis: gratis proef exemplaar (monster zonder waarde - sample without values) zoals bv een piepklein tubetje of een minuscuul flesje
AlphaLimaSierra
6 jaar geleden
Een ongevraagd toegestuurd sample, waarbij duidelijk geen vergissing in het spel is, ( bijv verkeerd afleveradres), behoeft geen actie zoals terug sturen!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@AlhaLimaSierr, het gaat niet om zomaar een sample, het gaat om een doos schoenen uit China met een opschrift 'Commercial sample' dat vrij van invoerrechten betekent.
Ik zie trouwens dat zowel bij u als bij mij (wederom) een onbekende minnaar/minnares is langs geweest.
Aliexpress.com is een grote Chinese webshop. Uw kunt begrijpen dat een pakket schoenen geen proefpakket is.  De tekst ‘ commercial sample’ op het pakket betekent dat het vrij is van invoerrechten.
Het juiste adres en uw mobiele nummer wijzen erop dat u de schoenen hebt besteld. Als u zeker weet deze schoenen niet te hebben besteld dient u actie te ondernemen.