Ik heb op Paypal recent een 'vooraf goedgekeurde betaling' voltooid, wat is dit?

Ik had destijds niet genoeg op mijn Paypal account, maar de betaling was wel voltooid, met de tekst eronder: 'vooraf goedgekeurde betaling.'

Ik ging ervan uit dat dit betekent dat het geld haalt direct van mijn gekoppelde rekening, dit was echter niet het geval. Wat is er nu gebeurd?
Krijg ik later nog een soort rekening met rente erop?

Ik vind dit een beetje raar / griezelig omdat dit niet lijkt te horen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Winkelen
3K

Antwoorden (1)

Een vooraf goedgekeurde betaling kan twee dingen zijn.
1. Je hebt een automatisch abonnement op iets genomen waar elke maand dan zoveel euro van je paypal rekening wordt afgeschreven.
of 2. (meest waarschijnlijk) Heb je je betaling gedaan via een bepaalde site waarbij je eerst moet inloggen via paypal dan moet goedkeuren en/of betaalmethode selecteren. Daarna ga je terug naar de originele site waar je dan op bevestigen klikt. Als je op bevestigen klikt, dan wordt pas je bedrag afgeschreven. Als je hebt ingelogd kan je het nog annuleren op de origine site waarmee je de aankoop hebt gedaan. Mijn vooraf goedgekeurde betaling was van Steam (valve).