Waar kun je een kodachi en shuricens kopen kopen?

Hey ja ik ben het weer xD. Ik wil een Kodachi en Shuricens kopen maar ik weet geen winkel weet iemand een winkel waar ik deze kan kopen (het liefst een winkel waar ik met euro's kan betalen en in de buurt van roermond ligt en als het een online winkel is waar ik met IDeal kan betalen) of heeft iemand shuricens of een kodachi?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Winkelen
2.2K

Antwoorden (2)

Deze wapens kan je niet legaal in Nederland kopen, deze vallen onder de wet wapens en munitie. In ieder geval de werpster.

Toegevoegd na 4 minuten:
Opgezocht: Werpster is Cat I wapen, dus zwaar verboden
Kodachi is Cat IV wapen, dus alleen met ontheffing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cat iv betekent dat je het wel mag hebben, maar niet voor handen in een openbare plaats. Dus het zou geen probleem moeten zijn het zwaard te bestellen. Ontheffing aanvragen ofzo is niet van toepassing. Zie bron

Wil je persee een kodachi? Een wakasashi heeft dezeflde lengte en is eigenlijk niet zo heel anders (behalve dat ze een kling hebben) en die kan je overal in Nederland bij dumpstores en van die vage Aziatische winkeltjes kopen.

Online ook natuurlijk, vergelijkbare zwaarden met de kodachi zijn oa hier te koop met ideal:
- shogun.nl
- fabion.nl etc etc ff googlen

Als je meer kwaliteit wilt kan je op zwaarden.com kijken. De 'zaitochi' komt aardig in de buurt als je het mooi vindt dat het in de schede op een stok lijkt. http://www.zwaarden.com/index.php?item=sam240-zatoichi-zwaard&action=article&group_id=17&aid=1862&lang=NL

Een Kodachi is veel moeilijker te vinden en dan moet je echt in het buitenland gaan zoeken. Ik ben niet op de hoogte van de wetgeving mbt het in het buitenland bestellen en laten opsturen van een categorie IV wapen. Barrington-swords.com heeft ze gehad.

Cat I is wel gewoon verboden, dus die werpsterren mogen gewoon niet. Die kan je dus niet aanschaffen als je de wet niet wilt breken.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja ik wil een Kodachi gewoon als deco voor in mijn kamer ik weet dat zwaarden geen probleem in Nederland zijn omdat mijn neef ook een paar zwaarden had.