Wie bepaald wat er bij de Kringloopwinkel wordt verkocht?

Ik ken natuurlijk niet alle kringloopwinkels, maar in de paar waar ik geweest ben, valt mij op dat de spullen die ze er verkopen meestal niet echt van hoge kwaliteit zijn, vooral veel prullaria en spullen die bij aanschaf al goedkoop waren en nu voor een fractie daarvan verkocht worden.

Wie bepaald wat er bij een kringloop terecht komt, moeten mensen dit zelf brengen, of wordt een en ander opgehaald bij mensen thuis. En wie filtert de echt waardevolle spullen goeie elektronica en het antiek uit de rest van de verkoopbare kringloopspullen.

Hoe scheiden ze dit in geschikt voor kringloop of te goed voor kringloop?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Winkelen
1.8K

Antwoorden (2)

Veel kringloopwinkels halen huizen leeg van overleden mensen. De familie kan hiervoor kiezen. Vandaar dat de meubels vaak wat ouder zijn en goed versleten.

Toegevoegd na 58 seconden:
De winkelmedewerker mag zelf bepalen wat hij verkoopt en hoeveel hij hiervoor vraagt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt bij bijna alle kringloopwinkels zelf spullen brengen. Als je een groter stuk hebt (zoals een bank) komen ze het vaak bij je ophalen nadat je een afspraak hebt gemaakt.

Veel kringloopwinkels hebben een kringetje handelaren die azen op de zeldzame/waardevolle spulletjes. Het kunnen bijv. antiekhandelaren zijn of mensen die veel verstand hebben van merkkleding. Zij komen regelmatig langs. Als de winkel het per ongeluk veel te laag heeft geprijsd, dan kopen zij het om het daarna weer door te verkopen. Het 'gewone publiek' zal dus niet snel een Picasso vinden ofzo :-)

Bij een professionele kringloopwinkel scheiden de medewerkers de materialen. Elektrische apparaten etc. testen ze en worden alleen verkocht als ze werken. Anders zetten ze het erbij. Een deken die echt vies is, zullen ze weggooien.

Een kringloopwinkel is er voor mensen met een krappe beurs of voor liefhebbers:
- als je weinig te besteden hebt dan ben je heel blij met een winterjas voor je kind of een lamp voor een paar euro, en is hoge kwaliteit niets iets waarop je selecteert.
-Ik ga zelf vooral naar de Kringloopwinkel als ik iets nodig heb wat ik niet belangrijk vindt. Bijv. een tafelkleedje dat ik 1 keer nodig heb ofzo. Is toch zonde, ook voor het milieu, als je nieuw gaat kopen.
-Liefhebbers gaan naar Kringloopwinkels omdat ze iets hopen te vinden dat anders is dan het standaard-spul dat je in alle winkels al aantreft. De een vindt het prullaria, maar de ander vindt het juist leuk om een oud horloge te dragen of plastic vaasje uit de jaren 70.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Plus