Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom vouwen caissières tegenwoordig het bonnetje op alvorens het aan je te geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Winkelen
Amadea
12 jaar geleden
Goeie vraag! Ze hebben blijkbaar de opdracht dat te doen, maar ik vraag het bonnetje juist om te kunnen nakijken of de bedragen kloppen (van met name aanbiedingen en afprijzingen, want dat gaat relatief vaak mis). Dus vind ik het irritant dat ik moet wachten op dat vouwen om het vervolgens zelf direct weer te openen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om papercuts te voorkomen.
Amadea
12 jaar geleden
Wat bedoel je daarmee, mobie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Amadea: Een bon heeft in de regel een langere vorm. Wanneer een klant het uit je handen pakt, glijdt het dus langs je vingers, voor een langere tijd. Dat gaat in 99,999% van de keren goed. Maar wanneer je zo vaak bonnen uitgeeft als een kassière, gaat het gewoon om de zoveel keer fout. Wanneer je de bon in een compactere vorm uitgeeft, is de kans op een papier-snee dus aanzienlijk kleiner. Ik weet niet of het ook daadwerkelijk de reden is, maar het klinkt aannemelijk. Zeker aangezien een klant een bon ook wel effe kan dubbelvouwen.
Amadea
12 jaar geleden
Ik zou eerder denken dat mobie het over scheuren van het bonnetje heeft dan over de uiterst minieme mogelijkheid dat de kassière een sneetje in haar vinger zou kunnen krijgen. Dat bonpapier is heel dun en flexibel. Waar men z'n vingers aan snijdt dat is dik stug briefpapier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij @Amadea, bent geïrriteerd door het opvouwen door de kassière, ik ben ermee geholpen, wil eerst de boodschappen inpakken [moet dat ook, je moet uit de weg voor de volgende] en doe mijn bon dus eerst in m'n portemonnee.
Na het inpakken loop je een stukje verder, gaat aan de kant staan, maar wel IN DE WINKEL controleer ik mijn bonnetje, want inderdaad met aanbiedingen gaat het vaak fout maar ik controleer mijn bon altijd, het gaat namelijk boven normaal vaak fout.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Omdat het dan een compacte vorm heeft. Hierdoor kun je het gemakkelijker in je hand houden, portomonee doen of in je broekzak stoppen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing