Mijn pakketje is bij de buren bezorgd, maar zij zijn waarschijnlijk op vakantie. Wat nu?

Het pakketje is op 7 - augustus - 2013 bij de buren aan de overkant bezorgd. Eergisteren ben ik teruggekomen van mijn vakantie en ik heb nog niemand gezien. Andere buren zeggen dat zij de mensen al een tijdje niet hebben gezien. Ik heb het pakketje over 2 dagen echt nodig, wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Winkelen
1.2K

Het beste antwoord

Is het echt een noodgeval, kun je een briefje met een touwtje aan de deurklink vastmaken met je telefoonnummer erin. Het is echter een beetje egoïstisch om te doen, want als de mensen echt op vakantie zijn en het briefje blijft hangen, kan iemand dat opvallen dat het huis leeg is..het is dus niet bepaald slim en de buren zullen er vast niet zo blij mee zijn. Wel effectief in het geval dat er iemand langskomt om bv de planten water te geven.

Het is wel een beetje eigen schuld-dikke bult situatie. Ze vragen niet om niks dat je alfleveradres moet opgeven waar iemand echt aanwezig is (op het werk, bij de buren met wie je dat van tevoren afspreekt, vrienden, familie). Volgende keer kun je er dus beter goed over nadenken, zodat dit niet meer gebeurt, want het is best vervelend, dat kan ik me voorstellen. Ik kan je ook de app van PostNL aanbevelen. Via de app kun je je pakketje volgen en kun je zien hoe laat het pakketje ongeveer bezorgd wordt (bv 10-12 uur), zodat je, mocht je toch niet thuis kunnen zijn, iemand alsnog naar je huis kan sturen om het pakketje aan te nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Doe een briefje in de bus, misschien zijn er mensen die voor de post/planten zorgen, die kunnen je dan vertellen of het pakketje daar ligt
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Dan is het wel raadzaam om er een heel opvallend briefje van te maken. Misschien bekijken die mensen niet uitgebreid wat ze aan post oprapen, dus het briefje voor hen moet meteen opvallen.
Houd het huis in de gaten, er is vast wel iemand die de post uithaalt. Spreek deze persoon dan aan over het pakketje.
Ook kun je proberen te achterhalen wie de bewoners zijn, vaak halen ouders de post uit of andere buren die dit doen. Ook kun je een briefje op de brievenbus plakken want als je een briefje in de brievenbus doet zal deze vaak geen aandacht kijken.