Welke schoonheidsproducten zijn goed voor in mijn salon

Ik wil een salon beginnen en ben op zoek naar produkten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een salon wilt beginnen neem ik toch aan dat je de nodige vakkennis in huis hebt die wij beslist niet of minder hebben. Anders zou ik er niet eens over nádenken. Een eigen zaak begint met vakkennis.
Steenuiltje
13 jaar geleden
Als je een opleiding tot schoonheidsspecialiste hebt afgerond heb je met diverse schoonheidsproducten gewerkt. Hier kan je het beste een keuze uit maken. Je kunt deze vraag beter aan je opleiders vragen dan aan een onervaren GV'er.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij een salon wilt beginnen, dan neem ik toch aan dat jij meer kennis van zaken hebt dan de gemiddelde GV-er. Dus misschien kun je beter zelf uitzoeken waar je prettig mee werkt en wat jij goede producten hebt.
Dit is neit als kritiek bedoeld hoor, maar ik ga ervan uit dat iemand die zoiets wil opstarten weet waar ze aan begint. Toegevoegd na 32 seconden:
...wat jij goede producten vindt i.p.v. hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om heel eerlijk te zijn: ben je er wel een aan toe om een salon te beginnen als je niet eens weet wat goeie producten zijn voor een salon? Want als je dat niet weet heb je dan de kennis wel om een salon te beginnen? Je hebt toch wel een opleiding gevoerd waar je dit soort dingen geleerd hebt? Je gaat toch niet beunhazen?
Salons werken overigens vaak samen met een merk. Jij, als salon houder, krijgt dan een bonus als je veel producten aan je cliënten verkoopt bv. Of ze helpen je financieel als je je aan hun merk verbindt voor bepaalde tijd; dus alleen hun producten gebruikt en eventueel aan je clienten door verkoopt. Behalve goeie producten moet je ook een goed zakenplan hebben om te kunnen starten. Als je het thuis doet, wat veel schoonheidspecialisten doen, moet je zelfs een behoorlijke investering doen. Goeie stoel, stoomapparaat en allerlei apparaten enz. enz. En dan nog de producten!! Pfff... Sorry, ik ben iemand die er niet omheen draait en liever dingen recht-toe-recht-aan zegt. Succes!

Antwoorden (6)

Vitamine D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een merk van een goede middenklasse. Dus geen Chanel- of Diorprijzen. Maar ook geen Aldi- of Lidlprijzen. Dit komt ongeloofwaardig over. Verder moet het produkten bevatten voor verschillende huidtypes. Een droge huid heeft echt een andere reiniging/hydraterende verzorging nodig dan een vette huid. Verder kan het nog worden uitgebreid met make-up. Maar m.i. heb je als schoonheidsspecialiste het reinigen en verzorging in eerste instantie het hoogste prioriteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik je zou aanraden is een product dat zo natuurlijk mogelijk is. Dat zou bijvoorbeeld Weleda kunnen zijn. Weleda werkt echt heel fijn, ruikt heerlijk en heeft, naast vele andere producten, ook op leeftijd afgestemde lijnen. Het ziet er daarbij nog eens aantrekkelijk en vrolijk uit.
Lavera is een hele mooie aanvulling. De geur is iets subtieler als Weleda, de uitstraling ook. Het is een heel fijn product.
Wij verkopen deze producten in de natuurvoedingswinkel en onze klanten zijn er blij mee, ikzelf ook trouwens :-))
Succes met je salon!

Toegevoegd na 3 uur:
én 100 % natuurlijk :-)
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
plus voor weleda, heerlijk geurende producten zonder dierenleed.
Je kunt je ook onderscheidden van de andere door bijvoorbeeld ayurvedische producten te gebruiken (ff googelen!) Zelf hebben we superresultaten met neemzeep bemerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn salon heb ik altijd gewerkt met mineral care. Dit is een natuurproduct dat niet op dieren is getest en zeer huidvriendelijk is. Je kan het gewoon bestellen bij de groothandel. Zoek ik zo even op. Dan krijg je een prijslijst en signing, posters van een crème of zo en handdoeken met hun merknaam. Het is echt een topmerk, niet duur en je krijgt er superveel informatie bij om je klanten te informeren. Zelfs tasjes om je verkochte crème mee te geven. Dat allemaal met mineral care erop. Het ziet er professioneel uit, is niet te koop in de winkel en betaalbaar. Ik geef je zo het adres. Succes hoor, spannend een salon beginnen!

Toegevoegd na 2 minuten:
De site is www.mineralcare.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Merken die ik vooral ben tegengekomen zijn die voor verschillende prijs- en leeftijds klassen; Guinot (verschillende huidtypen, een duurdere), Schrammek (voor probleemhuid, wel duur) en Dr. Grandel (verschillende huidtypen en leuk geprijsd!) Succes!