worden vleeswaren die in de supermarkt liggen gewogen zonder verpakking voordat de prijs erop wordt geplakt?

of betalen we ook voor het gewicht van de verpakking?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Winkelen
3K

Het beste antwoord

Ne helaas niet,met verpakking en al wordt het pas gewogen en erna een prijsstikker erop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Maar dat was bij de vakman, de echte slager, altijd al zo!
anneliez
10 jaar geleden
klopt Ivana
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het ligt eraan hoe ze de weegschaal hebben gecalibreerd. Als ze nl de weegschaal met verpakking erop calliberen, dus de weegschaal op 0 zetten met de verpakking erop wordt het gewicht van de verpakking niet meegerekend.
Computoon
10 jaar geleden
Maar gebeurt dat? Dat zou je steeds opnieuw moeten doen want er zijn verschillende verpakkingsmaterialen.
Ivana
10 jaar geleden
Spekkebekkie, het gaat niet om het prijsplakkertje, het gaat om wel of niet gewogen inclusief verpakking.

Andere antwoorden (3)

Dat zal er aan liggen waar je het koopt
Koop je bij een ‘echte ‘slager vleeswaar dan word op de verpakking geen prijs gezet maar staat het alleen op je bon
Dus dan is de prijs zonder verpakking maar enkel het schaaltje waarop het vlees ligt
In de supermarkt wordt het wel met verpakking gewogen dus maar dat is te verwaarlozen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij alle slagers betaal je het vlees inclusief verpakking, dus inclusief schaaltje, plastic zakje, folie, scheidingsfolie tussen het vlees. Degene die het vlees snijdt, snijdt (bij benadering) de hoeveelheid af die de klant wenst, bij de echte slager. Altijd 'iets meer'. Er staat een snelweger naast de snijmachine. Daarna gaat het product met verpakking en al op de winkelweegschaal zodat je voor de verpakking dezelfde kilogramprijs betaalt als voor het vlees. Gelukkig weegt de verpakking vrijwel niets. Juister zou zijn als men eerst het gewicht van de verpakking zou wegen, de weegschaal daarmee zou corrigeren en vervolgens het geheel erop zou leggen zodat je per saldo alleen het vlees betaalt. Maar dat werkt zeer onpraktisch en wordt niet gedaan bij de slager.
10 jaar geleden
bamibal
10 jaar geleden
Dat is niet helemaal waar. Alle slagers die ik ken, wegen de vleeswaren op een plastic of piepschuim schaaltje. Pas na het wegen gaan de schaaltjes in de verpakking (papieren of plastic zakje). Die wordt dus niet meegewogen.
Computoon
10 jaar geleden
Je bedoelt dus dat de zakjes er pas omheen gedaan worden nadat op de weegschaal op de toonbank het vlees op het schaaltje is gewogen? Ik ken in ieder geval 2 slagersl van twee verschillende bedrijven, waar dat niet wordt gedaan, in ieder geval niet consequent door alle medewerksters. Wellicht was deze steekproef van 2 te klein om van 'alle' te spreken.
bamibal
10 jaar geleden
Kan natuurlijk dat slagers verschillend werken. Min is niet van mij, trouwens.
Als het goed is, wordt eerst een schaaltje met verpakking eromheen gewogen. Dan zetten ze de weegschaal weer op nul. Als je de verpakking er nu afhaalt, staat de weegschaal iets in de min. Dan gaat er een schaaltje op en gaan ze de vleeswaren afwegen. En daarna wordt het verpakt. Je betaalt dan dus alleen de vleeswaren.