Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe zo vragen ze in supermarkten aan klanten om hun postcode ?zie uitleg

Vanmiddag was ik in de plus en aan de kassa was een brief waar op. Stond. Dat ze klanten naar hun postcode vroegen. Ik vroeg aan dat kassameisje waarom dat was. En ze zei dat ze willen weten waar hun klanten vandaan kwamen. Ik vind het vaag gedoe

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Winkelen
5.1K
ItisILeClerc
10 jaar geleden
je kunt elke postcode opgeven die je te binnen schiet

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het is voor een supermarkt best wel interessant om te weten waar hun klanten wonen. Hiermee weten ze welke wijk of wijken straten ze toto hun klanten kunnen rekenen. Hiermee kunnen ze hun folder verspreiding aanpassen.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ook al goed!
Dat klopt ja, ze willen graag weten war hun klanten wonen. Waarschijnlijk om hier hun winkelinhoud op te baseren ( Wijken/straten met veel kinderen kopen andere dingen in dan straten met bejaarden of mensen die alleen wonen) En hoe bepaalde wijken ingedeeld zijn, bewoond worden staat al lang in statistieken
(Lees meer...)
10 jaar geleden
als een winkel weet waar veel klanten wonen dan kunnen ze gerichter flyeren. als er meer klanten in de ene wijk wonen dan in een andere dan weet ik wel waar ik mijn flyer in de brievenbus doe...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ItisILeClerc
10 jaar geleden
ja, in de wijk waar nog geen klanten wonen

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding