Prijsverschil in slippers mag dat?

Heb vandaag slippers gekocht voor 20 bij een winkel en na aankoop zag ik bij een winkel verderop dat dezelfde schoenen voor 12€ te koop staan. Daarna direct terug naar de winkel waar ik de slippers heb gekocht en daar geven zij geen geld terug, ook niet het verschil. Mag dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is mij niet duidelijk of je ze probeerde te retourneren/ruilen met geld terug, dus dat wat je zou doen als ze toch niet zouden passen of dat je probeerde korting te krijgen vanwege die andere slippers. Retourneren en dan geld terug is een gunst, dat hoeft geen enkele winkelier te doen. Een winkelier mag daarom ook een tegoedbon geven. Een winkelier moet wel een product (laten) repareren of vervangen als het product niet goed bleek te zijn. Vragen aan een winkel of ze het verschil betalen is al helemaal onzin, dat doet de BCC maar met hele strikte voorwaarden (ze hebben bijv apparaten met een net even ander type aanduiding en dan heb je geen poot om op te staan). Dus; ja een prijsverschil in slippers mag en nee dat hoeft een winkelier niet te vergoeden en je hebt zelfs geen recht om te ruilen (hoewel veel winkels dat wel doen).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100