Wat is een dumpzaak?

Ik was een boekje aan het lezen toen opeens het woord dumpzaak er in voorkwam. Wat betekend dat woord?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen
1.3K

Antwoorden (2)

Dat staat voor een winkel waar ze niet-verkochte kleren (uit andere winkels of instellingen [leger]) verkopen. Vroeger was dat m.n. legerkleding. Thans verkopen ze er ook nieuwe spullen en gaan die winkels meer naar "surviven" toe!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is een zaak/winkel waar dumpgoederen verhandeld worden.dumpgoederen zijn vaak artikelen die in grote hoeveelheden tegen een laag tarief (dumpprijs) opgekocht worden bij bijvoorbeeld een faillisement.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, het zijn partijgoederen, vaak ook goedkoop opgekocht na waterschade ofzo.