Waarmee maak ik het beste mijn nail art penselen schoon na gebruik?

Ik gebruik nagellak van Konad en nail art penselen.
Hoe kan ik dit het beste schoonmaken?
En zou ik dit na elk gebruik moeten doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.6K

Het beste antwoord

ik airbrush veel en gebruik daar ook heel fijne kwastjes bij .
ik werk veel met oliehoudende verf .
ik maak de kwastjes schoon met terpentine en neem dan een beetje vaseline tussen duim en wijsvinger en wrijf de haren daar mee in ,zodat de haartjes netjes tegen elkaar in en puntje blijven .
als je ze weer gaat gebruiken dan spoel je ze weer met terpentine en zijn ze weer klaar voor gebruik.
wat ik ook wel eens doe is de kwastjes met verf aan de haartjes in een glas water zetten dan komt er geen zuurstof bij en kan het niet uitharden.
als je ze dan uit het water haalt kan je er gewoon weer mee verder ,wel met dezelfde kleur verf natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gebruik hiervoor een milde nagellakremover, liefst zonder aceton, omdat de fijne haartjes van de kwast van aceton sneller uit kunnen drogen.
En ja, na elk gebruik, anders knappen de haartjes van de kwast misschien als het opgedroogd is.