Hoe krijg je de poriën in je gezicht schoon?

Voor je neus heb je van die neusstrips (bijvoorbeeld Kruidvat) maar hoe doe je dat met de rest van je gezicht?

Toegevoegd na 1 uur:
ik gebruik geen make-up

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
4.3K

Het beste antwoord

http://www.20something.nl/verzorging/beauty/je-gezicht-reinigen-dos-en-donts/

Ik wil het hebben over iets dat essentieel is in je huidverzorging: het reinigen. Dit doen heel veel mensen ‘verkeerd’.
Zo doen de meesten het: een wattenschijfje in iedere hand, lekker veel reinigingsmelk erop en zo maar over je gezicht draaien. Gaat er al een lichtje branden?

Waarom is dit nu niet de beste manier? Er komen inderdaad stukjes vuil en make-up van je gezicht af en dat zie je meestal ook op de watjes. Maar door zo over je gezicht te wrijven duw je de melk eigenlijk net in je poriën in plaats van het vuil uit de poriën te halen.
Je kan natuurlijk zeggen daar dient mijn lotion (of tonic of toner) dan toch voor? Maar deze dient net om je poriën weer te sluiten en stukjes reinigingsmelk weg te halen, deze kan niet goed zijn werk doen als je poriën toch nog dicht zitten.

Hoe doe je het dan beter wel?
Neem een beetje reinigingsmelk in je handen en breng het aan op je gezicht, het hoeft nog niet overal te zitten, gewoon een beetje op je voorhoofd en wat stipjes op je wangen. Dan ga je je handen een beetje vochtig maken en je gaat over je gezicht draaien zodat de reinigingsmelk overal terecht komt. Hiervan kan het ook een beetje gaan schuimen, met deze beweging haal je het vuil uit je poriën. Dan neem je een washandje dat je goed nat maakt en je gaat ermee over je gezicht. Als er nog reinigingmelk overblijft herhaal je dat nog eens tot alles echt weg is.

Daarna ga je je poriën weer sluiten voor vuil en andere dingen die je niet wil. Dit doe je best op een wattenschijfje dat je eerst onder de kraan nat maakt. Zo zuigt het watje minder van je lotion op en doe je langer met je product. Dit kan je wel gewoon over je gezicht wrijven.

Nu heb je je gezicht gereinigd, je hebt vuil weggehaald maar óók een deel van de natuurlijke bescherming. Om dit evenwicht te herstellen gebruik je dag- of nachtcrème. Vaak is er tussen beide niet zo veel verschil dat het nodig is om ze beide te kopen. Wil je maar één crème kopen kies dan voor de dagcrème en gebruik deze ook ’s avonds. Een nachtcrème is vetter waardoor je gezicht gaat glanzen en dat wil je niet overdag. Gebruik ook een plastic spateltje om je dagcrème uit het potje te halen. Aan je vingers zitten bacteriën en die wil je natuurlijk niet in je potje.

Dus na dit artikeltje nooit meer met watjes melk over je gezicht wrijven maar lekker met een washandje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wat je niet moet doen is grote porien met agressieve middelen te lijf gaan. Wel je huid goed schoonhouden, met milde produkten.

Een huid met grote porien vindt een adstringerend (samentrekkend) kleimasker heel fijn.

Je mag die neusstrips ook best op de rest van je gezicht gebruiken, hoor. Die strips weten heus niet dat ze neusstrips heten.
Dus als jij er baat bij hebt.........

Net zo goed als dat je best gezichtscreme op je hals mag smeren, of borstencreme op je billen.
Die cremes weten toch zelf niet waar ze voor bedoeld zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lol, mijn kin weet helaas wel dat die strips voor de neus bedoeld zijn... ;)
Eerst je gezicht heel goed schoonmaken. Met een gezichtsreiniger, of wat je misschien maar gewend bent. Wel zo, dat alle eventuele make-up en andere dingen er af zijn. Dan lekker even een doek op je gezicht die is doorweekt van zo warm mogelijk water. Dan gaan je porieen open. Dan scrubben! Er zijn verschillende scrubs te koop. Let op je huidtype! Door het scrubben worden ook dode huidcellen verwijderd maar het reinigd ook tot diep in de porieen.

Als je het je kunt veroorloven,kun je een diepreinigende behandeling bij een schoonheidspecialiste laten doen. Is nog relaxend ook. Dan kan je er weer even tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van regelmatig naar de sauna te gaan? Dat opent al je porien, waardoor het gemakkelijk schoon te maken valt. Allemaal natuurlijk, niks geen dure zalfjes en poedertjes, het is gezond, relax en kost echt niet veel meer als al die nepmiddeltjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even stomen boven een badje en dan alleen met water en een washandje reinigen. (Wel eerst je make-up afhalen)

Na het stomen kun je ook een peeling gebruiken om je dode huidcellen weg te peelen. Maar gebruik nooit een scrub, want hier zitten korrels in die je huid beschadigen.

Na zo'n behandeling eerst min. 20 minuten wachten voordat je creme op je huid smeert. Gun de huid even tijd om de poriën weer te sluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kruidvat verkoopt meer dan enkel neusstrips hoor. Ze hebben ook maskers voor het hele gezicht. Maar of die echt zo werkzaam zijn? De vraag is ook wat voor type huid je hebt. Heb je bijvoordbeeld een vrij vette huid, of af en toe last van puistjes dan bestaat hier echt een spotgoedkoop wondermiddel tegen. Het zal misschien op het eerste zich raar klinken, maar kattenzand is hiervoor echt een aanrader. Je kan dat oplossen in een beetje water, waardoor je een soort modder krijgt. Het ziet er heel erg vies uit. Maar, deze substantie is dezelfde als modder die ze gebruiken in vele kuuroorden. Daar betaal je er massaal veel geld voor. Je moet er alleen op letten dat je 100% natuurlijk kattenzand gebruikt. Sommige soorten bevatten chemische stoffen (bv. een geurtje). Dit is echt het beste middel om je porieen schoon te houden. Als je een vrij droge huid hebt zou ik het wel afraden. try it en je zal zien: FORMIDABEL!!!