Hoe kan ik mijn haar leuk doen?

Ik heb zwart haar en krullen als het nat is is het lang en anders komt het tot mijn schouders , ik doe mijn haar vaak in vlechten (2) omdat als ik net mijn haren heb gedoucht en dan naar schoolfiets het heel erg bol is en dat vind ik niks en hoe komt het dat er in mijn haar gespleette punten zitten? Geef me dringend raad en ik geef jou als dank dat je de best and. geeft

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (7)

Hoe je het het beste kunt doen vind ik moeilijk te zeggen van een afstand. De punten noem je dode punten en dat komt meestal omdat het haar erg droog is. Al bestaande dode puntjes kun je het beste wegknippen (kapper!!!) en daarna je haar regelmatig verzorgen met een conditioner of masker of het wat vaker laten knippen. En als je dan toch bij de kapper bent... die kan je ook vast advies geven over hoe je het (op meerdere manieren) kunt dragen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien helpt het als je op de fiets moet om het dan even in een staart te doen, en pas op school los doen.
dan waait het niet alle kanten op en blijft het wat leuker zitten.
mischien kan je ook een schuim of gel kopen om je haar wat in model te houden .

als je gespleten haarpunten hebt kan je het beste de puntjes even laten knippen
13 jaar geleden
die gespleten punten is dood... dan kun je naar de kapper en bij punten ;-)

ook kun je bijvoorbeeld van Andrelon voor droog en beschadigd shampoo gebruiken

en als je dan toch naar de kapper gaat. misschien heeft die wel een leuk idee met je haar, misschien kan je het ook eens stijlen....?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je heel erg krullend haar hebt, dat er uit ziet alsof je fohn ontploft is als het opgedroogd is, moet je eens proberen om er haarolie of wax in te smeren na het wassen.

Je krulletjes blijven beter bij elkaar en je haar glanst mooi. Zelf gebruik ik altijd gelwax van Schwarzkopf. Je hebt ook veel producten die speciaal voor kroeshaar zijn, en die werken heel goed.

Wat je ook kunt doen is je haren niet meer wassen vlak voordat je op de fiets moet, maar 's avonds voor je naar bed gaat. Je haar kan dan rustig drogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pak aan de zijkanten je haar vast en maak daarvan in het midden een staart zodat je een kleine staart hebt en de rest los. laat niet te veel los want dat staat niet. aan de voorkant (pony oid) steek je naar achteren èen beetje bol op. en dat maak je met een leuk speldje vast. heb ik vaak sinds ik krullen heb. lijkt je haar langer en zit en blijft leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook veel krullen en snap wat je bedoeld. Het heeft me best lang gekost voordat ik de goede producten gevonden had voor mijn haar.
Ik was mijn haar meestal 's avonds en dan laat ik het aan de lucht opdrogen. Elke wasbeurt gaat er conditioner in en 1 keer per week een haarmasker.
Mijn haar is verder in lagen geknipt zodat het niet zo vol zit. Ik gebruik een wax of gelwax en een schuim voor krullen in mijn haar.
Hieronder wat foto's van in lagen geknipt haar. Zo heb je geen dode punten meer en blijft je haar mooi zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je ook kunt doen is je haar stijlen.
om dode punten tegen te gaan en je haren te beschermen kun je mousse van Andrelon gebruiken. Zelf gebruik ik Care & Repair van de Kruidvat.
Dit beschermd je haar tegen de hitte van de stijltang (lees achterzijde goed), fohn en uv stralen.

Werkt het echt?
Ja, bij mij in ieder geval wel. Heb na een jaar kapperloos zijn zo goed als geen dood haar door dit spul. (stijl haar)

Het beste is om je haar in ieder geval niet droog te houden. Dit doe je door (eerder genoemd) mousse, wax etc in te smeren. Vet houden dus.:)