Marktplaats, wat is het consumentenrecht bij een zakelijke verkoper.?

Ik heb een laptop gekocht van een zakelijke marktplaats gebruiker. Maar ik zie er vanaf en heb de doos nog niet uitgepakt. Heb ik het recht om de koop te ontbinden?

10 maanden geleden
2.2K

Het beste antwoord

Ja, je kunt de koop ontbinden, zonder opgave van redenen.

ls je het product van een andere particulier koopt, dan gelden de regels voor koop op afstand niet. Dan heb je dus geen bedenktijd. Als je het product van een ondernemer koopt, dan zijn de consumentenrechten bij koop of afstand wel van toepassing.
Dan kan je dus alsnog het product binnen 14 dagen zonder reden terugsturen en de koop ongedaan maken. Die bedenktijd heb je alleen als je het product via internet koopt. Dat wil zeggen dat bepalend is wie het product aanbiedt en niet op welke site je het koopt.
SimonV
10 maanden geleden
Signex
10 maanden geleden
Hartelijk bedankt. Ik denk niet dat hij het weet. Hij blijft zeggen dat ik me geld niet terug kan krijgen. Dus heb een incasso ingeschakeld.
Signex
10 maanden geleden
Hij geeft nu aan 400 euro van de 595 euro terug te willen betalen in termijnen. Kan die dat zomaar doen?
LeonardN
10 maanden geleden
Nee. Volle bedrag.
LeonardN
10 maanden geleden
En in een keer.
Als jij daarmee genoegen neemt, lacht hij zich krom.
Want hij kan dan de laptop 2x met winst verkopen...