Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het zeker dat je via een paypal claim je geld terug krijgt?

ik heb een gsm besteld maar die komt niet toe na ongeveer 40 dagen reeds.. dus heb ik een paypal dispute aangevraagd, om te onderhandelen, maar ik wil snel een claim aanvragen zodat paypal dit kan onderzoeken

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
946

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je krijgt zeker je geld terug als de verkoper niet kan bewijzen dat de gsm daadwerkelijk bij jou bezorgd is (via track & trace).
(Lees meer...)
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus zowiezo kan ik mijn geld terugkrijgen als ik de claim aanvraag, nu zit ik in een geschil met de verkoper maar dat gaat nies uithalen, ik kan zwart op wit bewijzen dat mijn bestelling niet is toegekomen, door mijn track&trace en de 40 dagen verzendtijd zijn al verstreken..
SimonV
10 jaar geleden
Ja, je krijgt dan gegarandeerd je geld terug.
Als je het geschil hebt geopend en jullie komen niet tot een oplossing, kun je een claim indienen. "Als een koper een betaling heeft verricht voor een object, maar het object niet heeft ontvangen of het wijkt aanzienlijk af van de omschrijving, dan kan dit bij PayPal worden gemeld. Wij adviseren een koper echter eerst contact op te nemen met een verkoper om samen tot een oplossing te komen. Indien dit echter niet lukt, kan een koper binnen 45 dagen na de transactie een geschil openen. Een geschil openen
Via het Actiecentrum in de PayPal-rekening kan een koper een geschil openen. Via een geschil kunnen de verkoper en koper communiceren door berichten te plaatsen in het Actiecentrum. Indien de verkoper en koper het probleem samen kunnen oplossen, kan het geschil gesloten worden.
Als de koper en verkoper echter niet tot een oplossing kunnen komen, dan kan het geschil worden opgewaardeerd naar een claim. Een claim openen
De verkoper en koper kunnen beide een geschil opwaarderen naar een claim. Door het geschil op te waarderen, wordt PayPal gevraagd om de situatie te onderzoeken. PayPal kan beide partijen vragen aanvullende informatie te verstrekken. Op basis van deze informatie doet PayPal een beslissing."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb twee maanden terug via ideal adapter besteld by speurders .nl
voor 4.95 voor laptop niks gekregen wel 10 mail gestuurd maar ze doen of ze gek zyn maar wel ant verteren hoe mooi alles is
jv

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding