Hoe kan ik een pakket bij een ander adres laten bezorgen?

Wanneer ik iets van een webshop bestel, wil ik het graag laten bezorgen bij een ander adres. Ik heb gedacht aan een afhaallocatie zoals PostNL-punt, "De Buren" of DPD Parcel Shop. Deze mogelijkheden worden echter niet aangeboden door de webshop. Daarnaast wordt mijn naam dan geassocieerd met het pakket (minder belangrijk dan het eerste deel van deze kwestie). Is er een mogelijkheid om een pakket bij een soort drop-off adres te laten bezorgen? Zo ja, hoe doe ik dit?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
8.4K
Pieterke
4 jaar geleden
Tegenwoordig hebben veel webshops de optie "afleveren op een anders adres". Bol.com heeft bijvoorbeeld ook die optie. Misschien kun je datgene wat jij wilt bestellen ook vinden bij een webshop die wel die optie heeft? Mijn ervaring met Bol.com is dat ze niet vermelden wie de bestelling heeft gedaan (is dan wel een raadsel voor degene die het pakje ontvangt).
Pieterke
4 jaar geleden
Was aan het typen en had daardoor je reactie op het antwoord niet gezien.
Ritsuka
4 jaar geleden
Bestel je iets wat je ouders niet mogen weten?

Antwoorden (3)

De meeste webshops die ik ken maken een onderscheid tussen een "factuuradres" en een "bezorgadres". Als die mogelijkheid echt niet bestaat (en je hebt betaald via iDeal of creditcard) kan je naam en adres opgeven van iemand anders (natuurlijk ná overleg). Zelfs met buitenlandse webshops kan dat geen probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Er bestaat inderdaad een verschil tussen factuuradres en bezorgadres. Maar wat kan ik hiermee? Ik moet dan namelijk alsnog een adres hebben om het op te laten bezorgen. Overigens heb ik geen contacten waarbij ik het pakket kan laten bezorgen...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Thijs02
Misschien kan je met een bekende winkelier afspreken, dat jij daar je pakket laat bezorgen? Die mensen zullen je zeker zo'n service geven.
De avond vóór de bezorging kun je via het verzendbericht van het postbedrijf aangeven dat het pakje op een ander adres bezorgd moet worden, bijvoorbeeld bij een servicepunt van PostNL of DHL.
SimonV
4 jaar geleden
Als je werkt, en je kunt nu naar je werk toe, zou je je pakket op je werk kunnen laten bezorgen.