Wat verdient of betaald een site zoals autotrader.nl als een miljoen mensen erop zouden klikken in de maand ?

Krijgen ze per klik betaald van Google ? Of moeten ze per klik betalen aan Google door Adwords/Adsense? Dus hoe zien hun factuur eruit eigelijk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Autotrader verdient een deel aan de verkoop van banners: deze kun je inkopen per 1000 vertoningen (CPM - cost per mille). De tarieven hangen af van het formaat van de banner.

Autotrader verdient daarnaast aan special deals (zoals onder het blok autofinancieringen). Daar gaat veel geld in om, maar de tarieven zijn niet openbaar.

Derde pijler in inkomsten is het aanbieden van advertentieruimte aan particulieren. Voor 6,95 kun je je auto te koop aanbieden op de site.

Vierde inkomstenbron is het aanbieden van abonnementen aan garagehouders: zij kunnen tegen betaling hun actuele aanbod op de website plaatsen.

In de link vind je de advertentietarieven. Bedenk wel dat deze (vanwege kortingen en bulkinkoop) zelden volledig worden betaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Deze site verdient zijn geld door de reclame die daar op staat. Hoe meer bezoekers zijn krijgen hoe hoger de inkomsten worden aan deze reclame.
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Nee maar dat heeft niets met een klik te maken maar met wat de adverteerder wil betalen om op een site te staan die veel bezocht wordt.