Hoe kan het dat je boodschappen die je laat bezorgen even duur zijn als je diezelf in dewinkel koopt?

Bij het distributie centrum wordt de order gepikt-met de vrachtwagen naar plaatselijke distributie centrum - dan overladen in een busje om vervolgens naar de klant te brengen. deze klant heet 2 actie producten gekocht of boven de 50 euro en betaalt geen bezorgkosten !
-1 vrachtwagen
-1 bestelbusje
-3 personeelsleden minimaal
En als ik het zelf in de winkel koop ben ik even veel kwijt en kost de supermarkt helemaal niks , zijn de marge’s zo hoog ?

Weet jij het antwoord?

/2500

De supermarkten willen daar zijn waar de consument ook is. En dat is niet alleen offline, maar ook online. Er wordt vrijwel niets verdiend aan bezorgen. Maar om geen klanten te verliezen, is een supermarkt wel gedwongen mee te gaan met deze service. Er zijn voordelen verbonden aan bezorgen voor de supermarkt: - de winkel zelf krijgt het minder druk, dat scheelt personeelskosten - je houdt bestaande klanten - je krijgt nieuwe klanten - je assortiment kan groter zijn (een winkel heeft maar een beperkte oppervlakte). Hierdoor stijgt je omzet. Waardoor je goedkoper kunt inkopen (bonus). Maar de service is vrijwel nog niet kostendekkend. Daarom moet je als klant doorgaans bezorgkosten betalen en moet je minimaal voor een bepaald bedrag afnemen.

Bronnen:
https://www.foodmagazine.nl/achtergrond/ar...
https://www.daskapital.nl/4727881/ok_bezor...
https://www.supermarktblog.nl/boodschappen...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100