Waar komt de naam Netflix vandaan?

Mijn vraag gaat over Netflix, de - inmiddels wereldwijd bekende - aanbieder van online films.

Waarom heet Netflix Netflix? Het eerste deel, 'net', lijkt logisch omdat de films via het internet worden geleverd. Maar bij mijn weten is Netflix begonnen als verzender van film-DVD's via de post, zodat je thuis een film kon kijken zonder naar de videotheek te hoeven rijden. Dus waar komt het deel 'net' in de naam vandaan?

Dan het tweede deel: 'flix'. Wat is of zijn flix / flics?

6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Netflix is een samenvoeging van 'Net' voor internet (de website waar je de dvd's kon bestellen) en 'Flix' (van flicks, Amerikaanse woord voor films).
Bronnen:
een maand geleden