Mag een site weigeren iets te leveren nadat je betaald hebt?

Vorige week heb ik een artikel online gekocht. Ik heb dit betaald met Paypal. Nu wil de site niet leveren omdat ze zeggen dat het bedrag niet klopt. Heb ik rechten? Zij hebben het op de site gezet, ze moeten dit toch nakijken, dus het is hun fout. Ze zeggen doodleuk de betaling niet te accepteren dus ze leveren ook niet. Zijn ze dit niet verplicht?

1.2K

Antwoorden (1)

Nee, dat mag niet. Heb je bij een webwinkel een bestelling gedaan en is deze bevestigd, dan mag je er vanuit gaan dat de prijs die op de website staat en ook bevestigd is de juiste prijs is.

Maar is het heel duidelijk dat de prijs niet juist is, dan kun je de verkoper niet aan de afgesproken prijs houden. Dit is bijvoorbeeld zo als de prijs veel hoger of lager is dan wat redelijk is. Dan heb je feitelijk reden om te twijfelen of die prijs wel juist is. Het kan zijn dat er een komma verkeerd staat. Of dat er een typefout in de prijs staat.

Als je de bestelling echter gedaan hebt terwijl er geen reden was om te twijfelen aan de prijs, dan moet de verkoper het product voor de afgesproken prijs gewoon leveren. Je hebt namelijk een rechtsgeldige koopovereenkomst gesloten, waar jullie aan vast zitten. Je mag dan van de verkoper verwachten dat de bestelling geleverd wordt.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De webshop moet het tegen de afgesproken prijs leveren, is iets anders dan de webshop moet het leveren.