Nike Air Yeezy II – NL Release info
Written by Maarten  //  05/06/2012  //  Shoes  //  2 Comments

Dit weekend verschijnt misschien wel de meest gewilde schoen van het jaar: De Nike Air Yeezy II. Er gaan een flink aantal geruchten rond de release dus zetten wij alle info voor je op een rijtje. Lekker duidelijk.

Nederland

Nike heeft ons bevestigd dat vier winkels in Nederland de Yeezy II’s zullen ontvangen: Patta, 290SQM, Concrete Den Haag en Woei. De Amsterdamse shops hebben inmiddels bevestigd dat zij beide colorways zullen verkopen voor het bedrag van €260,- Dit zal gebeuren op de klassieke first come, first served manier, haal je stoeltje dus maar van zolder.

Woei en Concrete zijn wat minder duidelijk over hun stock. Deze shops schijnen een kleinere voorraad te krijgen dan de hoofdstedelijke shops en beraden zich nog op de manier waarop de schoenen in de verkoop gaan. Het kan zijn dat hierbij voorrang verleend gaat worden aan vaste klanten. Mocht je kampeerplannen hebben dan raden wij je aan in Amsterdam te gaan zitten.

Europa

Buiten Nederland is de gekte al flink toegeslagen. Voor Nike Stadium in Parijs en Solebox in Berlijn zitten al campers te wachten. In Londen heeft de Nike 1948 winkel zelfs een campverbod opgelegd. België heeft pech, onze zuiderburen lijken zelfs geen enkel paartje te krijgen. Uit Barcelona komt echter wel goed nieuws: Sivasdescalzo heeft aangekondigd beide kleuren online te releasen. Wij zijn benieuwd of hun servers het gaan overleven…

Het beloofd weer een fijne chaos te worden, bij deze wensen we alle Yeezy hunters succes in de jacht.

Houd deze post in de gaten voor eventuele updates, we zitten er bovenop.