Hoe vind ik de beste URL voor een webshop?

Ik ben freelance webredacteur en ben nu voor een opdrachtgever bezig met het opzetten van een webshop voor verf, behang, gordijnen etc. Hij vraagt me nu wat de beste URL voor zijn site zou zijn. Hoe kan ik dit het beste bepalen?

Weet jij het antwoord?

/2500

www.(naambedrijf).nl Toegevoegd na 1 minuut: Althans als je aan voornamelijk Nederlandse klanten levert. .com vind ik altijd maar vreemd staan. Toegevoegd na 7 minuten: Of zoek je een goede naam voor dat bedrijf/website? Daar kan je een extern bureau voor inhuren. Een marketingbureau.

Er zijn verschillende websites met tips te vinden. Een goede domeinnaam moet wel hieraan voldoen: Een sterke domeinnaam is niet te lang Een sterke domeinnaam is gemakkelijk te onthouden Een sterke domeinnaam heeft niet meer dan 1 koppelteken Een sterke domeinnaam moet goed uit te spreken zijn Een sterke domeinnaam wordt niet verkeerd geïnterpreteerd Tegenwoordig mogen alle mogelijke extensies, dus daar hoef je geen rekening meer mee te houden. Je kunt bijvoorbeeld nu ook als extensie de plaatsnaam nemen, bijvoorbeeld .amsterdam of .haarlem. Of het beroep .coach of .schilder. Alles kan.

Bronnen:
https://www.xel.nl/blog/domeinnaam-bedenken-vrij/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100