Mag een DHL Servicepunt weigeren mijn pakketje aan mij te geven?

Ik wilde vandaag mijn pakketje ophalen bij een DHL Servicepunt. De eigenaar van de winkel kwam echter boos naar mij toe en zei dat ik vorige maand een verkeerd pakketje heb ontvangen en dit terug had moeten brengen. Ik heb echter geen verkeerd pakket ontvangen, het pakket wat ik vorige maand heb afgehaald was voor mij en stond op mijn naam. De eigenaar zegt dat ik hem besteel, en houdt daarom mijn pakketje achter ter vergoeding. Ik zie in de Track&Trace dat hij zelf heeft getekend voor het pakket en dit achterhoudt.

Ik heb DHL gebeld, maar zij zeggen dat zij niet meer verantwoordelijk zijn vanaf het moment dat het bij het servicepunt geleverd is, en ik het zelf met de winkeleigenaar op moet lossen.

Wat nu?

5 maanden geleden
2.8K
ronron1212
5 maanden geleden
De verkoper van het artikel is verantwoordelijk voor de levering neem daarmee contact op.
Maxxhunter
5 maanden geleden
Ja, maar dat is gewoon een particulier via Marktplaats. Die kan ook niets vergoeden.
tinus1969
5 maanden geleden
Aangifte doen bij de politie
Pieterke
5 maanden geleden
Laat die eigenaar maar met bewijs komen dat jij dat verkeerde pakket zou hebben ontvangen. Hij (of zijn medewerker) is zelf fout geweest want hij had alle gegevens moeten controleren en jou om je ID moeten vragen.
Maxxhunter
5 maanden geleden
Ik heb vanavond met de politie gebeld om een afspraak te maken voor aangifte. Ze willen echter geen aangifte opnemen omdat het een 'civiele kwestie' is.
tinus1969
5 maanden geleden
Ik zpu eisen dat de aangifte wordt opgenomen. En die doorsturen nasr DHL.
Rieneke1
5 maanden geleden
Praat eens met de wijkagent.

Antwoorden (1)

Neem contact op met de afzender. Die is verantwoordelijk voor het afleveren aan jou.
5 maanden geleden
Ger54
5 maanden geleden
klopt, afzender is altijd het aanspreekpunt en dus verantwoordelijk.