Wat is het verschil tussen Vooraf overmaken & iDeal?

Ik wilde laatst iets op een site bestellen, en toen stond er dat je kon kiezen tussen 'Vooraf overmaken' & 'iDeal'. Voor iDeal werd €0,50 extra gerekend. Nu vroeg ik mij af wat het verschil was.

Groetjes.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.7K

Antwoorden (2)

Vooraf overmaken gaat met internetbankieren, dus net zoals dat je geld overmaakt naar je ouders of iemand anders of wat dan ook. Het duurt soms wel een dag of 3 voordat het op de rekening van de ander staat en dan moeten ze daar ook nog op gaan kijken of jij al gestort hebt.

Via iDeal is het meteen geregeld en weet het bedrijf meteen dat je betaalt hebt en kan dan bijvoorbeeld ook het product dezelfde dag nog versturen. Met overmaken weet je nooit zeker dat de ander het al heeft overgemaakt tot je het via je bankrekening/internetbankieren hebt gecheckt.

Meestal is iDeal gratis, het is ook sneller en makkelijker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vooraf overmaken hoeft niet persé via internetbankieren te gaan. Dat kan ook nog steeds offline worden gedaan d.m.v. overschrijfkaarten. Mijn ervaring met internet bankieren is dat er meestal maar 1 werkdag overheen gaat. Tenzij de ontvanger bij dezelfde bank zit, dan staat het er vaak dezelfde dag al op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat Mirtje zegt + dat iDeal NIET gratis is, althans niet voor de ontvanger........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar de vraag ging niet over de ontvanger mcjambi! Verder: als iemand op websites kijkt is dat over het algemeen geen persoon die nog met overschrijfkaarten werkt! Bedankt voor de minnen. Het verschil klopt gewoon.
Wanneer je het bedrag vooraf overmaakt, wordt er eerst gewacht tot de betaling binnen is, voor ze het product verzenden.

Wanneer je met Ideal betaald, wordt het meteen van je (bank/giro) rekening geschreven en staat Ideal garant dat het bedrag betaald is, waardoor de verzending van het product meteen wordt geregeld.

Uit eigen ervaring kan ik Ideal aanraden. Het is snel, makkelijk te gebruiken en veilig.