Hoe kan het dat er weer allerlei reclames van Booking.com op de door mij aangeklikte sites staan terwijl ik gisteren alle cookies gewist heb?

Omdat ik die reclames niet meer wil zien wiste ik gisteren alle cookies. Maar even vrolijk staan die van Booking.com hier vanavond weer op GV en ook op de site van AD. Hoe raak ik ze kwijt? Het gaat ze niks aan naar welke hotels ik heb gekeken want ik zoek er een en iedere keer dat ik opnieuw naar een kijk die me misschien wat lijkt blijkt de prijs te zijn verhoogd, dit nu al 4 keer. De Consumentenbond heeft onlangs aangeraden alle cookies te wissen tegen deze prijsopdrijverij, maar ik kom dus toch niet van ze af.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4K
19belle87
8 jaar geleden
je kan dan beter je gehele internetgeschiedenis wissen dan gaan die reclame wel weg alleen de verhoging van prijzen weet k niet hoe je dat op lost..anders boeken in een internetcafe of ander computer?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klik eerst op deze link: https://adblockplus.org/nl/firefox Vervolgens zie je naast een groene balk met daarop: "Installeer voor Firefox" op de website, logo's van internetbrowsers. Klik op de internetbrowser die je op dat moment gebruikt (bijv. Chrome, Internet Explorer, etc.). Druk dan op installeer en volg de instructies voor het downloaden. Maar wat is Adblock? Adblock verwijderd (eigenlijk verschuift) elke reclame, pop-ups, etc. Zelfs op Facebook of YouTube. Dat betekent dat je (ook al heb je cookies geaccepteerd) niet elke keer een pop-up of reclame krijgt van Booking.com van een vakantie die je eerder hebt gezien (ofso). Het is veilig, en geen virus. Je moet wel kijken als je meerdere internet browsers gebruikt, dat als je het download op de ene browser, het niet installeert op de ander. Dan moet je weer de stappen hierboven herhalen als je Adblock voor een andere browser wilt gebruiken. Alstu!

Het beste antwoord

Een bedrijf kan je volgen op basis van cookies, maar ook op basis van je IP-adres.
Dat zal hier het geval zijn.
Het is helaas niet zo gemakkelijk om je IP-adres even te veranderen om dit te voorkomen.
Daarvoor zou je een programma als Security Kiss moeten gebruiken.

Daarnaast kan Google een rol spelen:
"U kunt advertenties te zien krijgen op basis van factoren zoals uw algemene locatie die wordt afgeleid van uw IP-adres en recente, eerdere zoekopdrachten."

Toegevoegd na 1 uur:
Het kan helpen je zoekgeschiedenis bij Google verwijderen:
1. Log eerst in met je Gmail- of Google-account
2. Ga vervolgens naar https://www.google.com/history
3. Plaats een vinkje en klik op Alle webgeschiedenis verwijderen.
Blijf uitgelogd.
Nu maak je het Google iets moeilijker om informatie te verzamelen.
SimonV
8 jaar geleden
SimonV
8 jaar geleden
Je zou nog kunnen proberen of anoniem googelen helpt: http://www.goeievraag.nl/computers-internet/internet/vraag/485385/anoniem-zoeken-http-www-google