Ja een paypal account is gratis om te gebruiken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt!
Bij sommige webwinkels moet je betalen voor het gebruik van PayPal.
Bij de een is het gratis , bij de ander betaal je € 0,99 en bij weer een andere betaal je 3 % van het factuurbedrag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor de klant, jij dus is het gratis.
Voor de webwinkelier niet.
Hij moet namelijk transactiekosten betalen en die zijn vrij hoog bij PayPal.
Daarom kiezen sommige webwinkels om je hiervoor transactiekosten in rekening te brengen als je toch met PayPal wilt betalen.
Hiermee willen ze je ook motiveren om een ander betaalmiddel te gebruiken zoals iDEAL.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, betalen via PayPal is gratis voor jou als consument. Je kunt er dus in iedere webshop mee betalen zonder dat PayPal je extra kosten in rekening brengt.

De winkelier moet voor het ontvangen van jouw betaling wel een klein bedrag betalen. En sommige webwinkels brengen daarvoor bij aan jou een bedrag in rekening voor het betalen via PayPal. Dat zullen ze je altijd vooraf laten weten. Uiterlijk bij het uiteindelijke overzicht van het te betalen bedrag. Dan kun je dus nog altijd kiezen niet tot de koop over te gaan. Als het wilt weten voordat je overweegt een aankoop te maken dan kun je het altijd in hun voorwaarden lezen (meestal via een link onder aan de home page te vinden).

Je kunt trouwens via PayPal ook gratis geld overmaken naar vrienden en familie. De enige uitzondering zijn betalingen via credit card. Maar bij creditcardbetalingen heb je wel de keuze of de ontvanger de kosten betaalt of dat jede ze zelf voor jouw rekening neemt.

Ik hoop dat het zo duidelijk is en je dus met een gerust hart online kunt gaan shoppen. De Sale is bij vele webshops begonnen, dus er is op dit moment veel extra voordeel te halen. Als je een overzicht daarvan wilt dan hoop ik dat je onze site eens bezoekt: http://iDEALR.nl/sale