Kan je verzendingskosten tegengaan? (Zie verdere uitleg)

Ik zou graag hoesjes bestellen op miniinthebox.com en heb dit al eens gedaan. Toen was er geen enkel probleem, maar mensen die ik ken die ook hoesjes hebben besteld, zeggen dat ze meer dan 20 euro douanekosten moesten betalen omdat dit verstrengd is. Ik had van iemand gehoord dat als je iets besteld en het vakje 'gift' aankruist je zeker geen verzendingskosten moet betalen, klopt dit of is er een andere manier om niet te moeten bijbetalen?

Toegevoegd na 48 minuten:
Miniinthebox is een chinese site (volgens mijn vrienden)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Yeuleuh, Tot een waarde van 22 euro hoef je geen invoerrechten te betalen. Van 22-50 euro betaal je alleen geen invoerrechten indien het een gift is. Anders betaal je altijd invoerrechten. De douane bepaalt zelf de waarde dit is onafhankelijk van wat jij er voor hebt betaald. Ik werk bij de inklaring dus ik weet dit toevallig:)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus als ik aan 14 euro lig moet ik in principe niks betalen?

Het beste antwoord

Dit verschilt. Als het uit de Verenigde Staten komt, hoef je over een bedrag tot €150,- geen invoerrechten te betalen. Koop je dus voor meer dan 150€ dan komen er douanekosten overheen. Gift aanvinken kan, maar ik denk niet dat webshops dit doen. Daarnaast blijft de kans dat je alsnog kosten krijgt als ze erachter komen dat het geen echte gift van een familielid etc is.

Als je iets vanuit Engeland koopt betaal je nooit douanekosten omdat dit bij Europa hoort.

Toegevoegd na 48 minuten:
Voor aankopen uit China geldt:

Pakketten met een waarde tot €22,- zijn geen extra kosten.
Als de waarde tussen de €22 en €150 ligt komt er 21% btw overheen (in de meeste gevallen).
Als de waarde meer dan €150,- is komt er zowel btw als douanekosten overheen.