Ik wil graag mijn spellen gaan verkopen op Gamegeld.nl volgens mij is dit een soort marktplaats is het vertrouwd?

het ziet er wel nieuw uit

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Of ga naar de Game Mania winkel, dit is een keten. Zoek maar op internet je krijgt een goede prijs en kunt inruil punten krijgen die je daar weer inwisselt voor nieuwe game
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die site hoeft helemaal niet onbetrouwbaar te zijn. De eigenaar van de site heeft gewoon een creatief ideetje in de praktijk gebracht, en een website gemaakt waar mensen hun overbodige spellen kunnen aanbieden. Als je goed in de gaten houdt, dat het je geen geld kost, kun je je daar rustig registreren, en je spullen te koop aanbieden.

Maar of het kansrijk is, dat is een andere zaak. Je zegt in je toelichting dat "het er wel nieuw uitziet", en dat klopt helemaal. Want als je door de berichten surft, kun je geen berichten vinden ouder dan 22 uur. Dat houdt in dat die site pas één dag bestaat.

Hoeveel leden de site nu heeft, is niet te zien, want de optie "leden" werkt (nog) niet, maar als je het forum bekijkt zijn er hooguit 4 of 5 leden. Ook kun je lezen dat de eigenaar er wel iets aan wil gaan verdienen, want hij heeft het in de uitleg over "betalende leden".

Ik denk dat je je spullen veel beter en sneller kunt verkopen via marktplaats, maar je loopt volgens mij geen risico als je je registreert op gamegeld, zolang je maar goed in de gaten houdt, dat je niets gaat betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het creatieve ideetje van de eigenaar is illegaal. :) Het betreft hier voornamelijk virtuele items die je in games krijgt/wint verhandelen/ruilen en dat mag niet.
Deze site is illegaal. Je mag geen Game items verkopen voor echt geld. Dit sporen zij aan. Dat mag van de game vaak niet.

Mocht je hardware en games willen verkopen dan zou ik daar niet deze website voor uitzoeken maar is marktplaats of een gericht forum de juiste betere weg.

Ben wel benieuwd wat je te koop hebt. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou ik niet durven te stellen dat de site illegaal is. Overigens staat het vrij om iets dat je door activiteiten verworven hebt te verkopen of te ruilen, je mag er geen handel in drijven maar dat doet gamegeld.nl niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas staat dat niet vrij, dat staat bijna altijd te lezen in de voorwaarden van de gamemakers. Het staat men dus absoluut niet vrij om virtuele items te verkopen of te ruilen. Gamegeld biedt hier een platform voor en ook dat mag dus niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook de voorwaarde van de gamemakers dienen te voldoen aan de Nederlandse wetgeving. Let wel ik heb het over particulier verkoop, niet over handelen in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Algemene voorwaarden
Mede om te voorkomen dat een eigenaar van een spel de controle verliest, dien je als speler de algemene voorwaarden, ook wel Terms & Conditions, Terms of Service (ToS) of End Users licence Agreement (EULA) genoemd, te accepteren. In deze voorwaarden is bijna altijd bepaald dat de virtuele goederen in een spel eigendom blijven van de speleigenaar. In het geval van RuneScape vinden we hierover een bepaling in de Terms & Conditions. Onder het kopje ‘Intellectual property rights’ valt te lezen dat: ”You agree that all intellectual property or other rights in any game character, account and items are and will remain our property.” en ”You may not use these materials or any Jagex Product except in accordance with these terms and conditions and for personal (i.e. non-commercial) use only.” Een virtueel goed uit RuneScape verkopen via Ebay mag dus niet volgens deze voorwaarden. Het is de vraag of deze bepaling niet ‘onredelijk bezwarend’ is ten opzichte van de speler die wellicht veel tijd (en tijd is geld) heeft gestoken in het verkrijgen van het betreffende item. Er zijn mij echter geen uitspraken bekend waarin de rechter hierover heeft geoordeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat staat hier nu exact: You may not use these materials or any Jagex Product except in accordance with these terms and conditions and for personal (i.e. non-commercial) use only.” En dan specifiek hier: for personal (i.e. non-commercial) use only. Toch heel duidelijk. Als ik geen commerciële praktijken op na hou mag ik de items verhandelen. Dus particuliere verkoop is toegestaan, commerciële handel niet.