Kun je bij Apple kopen op afbetaling?

Ik heb voor mijn studie dus een laptop nodig, en met een lening zou ik het net niet kunnen betalen. Daarom vroeg ik me af of je via de Apple Store Online ook op afbetaling kon kopen, want er staat op de Nederlandse site verder niets over bij, maar op de Amerikaanse en Belgische wel. Wie weet meer of heeft ervaring hiermee???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K
bamibal
10 jaar geleden
Spullen kopen met geld dat je niet hebt, is meestal niet verstandig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een waarom heb je meteen een hele dure laptop nodig? Waarom moet het perse een Apple zijn?

Antwoorden (2)

Het kan niet. Verschillende van de lokale Apple-franchise winkels (AMac, MacStore, etc.) bieden die mogelijkheid wel en misschien ook in de Apple Store in Amsterdam.

Voor dergelijke leningen moet je in Nederland immers je legitimatiebewijs overleggen, een contract tekenen, etc. Dat willen ze niet over de post doen, omdat dit teveel werk is.

Sowieso kan het wel bij de grotere electronica zaken die ook Apple producten hebben, denk aan de Dixons en de Media Markt. Dat werkt dan via consumptieve kredietverstrekkers als Primeline en ComfortCard.

Een andere mogelijkheid is om gewoon eerst een lening aan te vragen voor het bedrag dat je nodig hebt, en daarmee de notebook te kopen.

Je moet je echter wel bedenken dat ze aan een creditcheck doen. Als je geen baan hebt of weinig verdient en geen werkverleden en inwonend bent bij ouders of zelfs alleen studiefinanciering (dat niet eens als inkomen gezien wordt), is het vrij kansloos om een lening aan te vragen.

Bedenk je ook dat als je inderdaad weinig inkomen hebt (en aangezien je leent voor een notebook, lijkt dat er op), dit niet zomaar anders wordt. Heb je het nu niet, dan heb je het later ook niet. Dat is precies waar die uitgesteld betalen-acties op gericht zijn. Betaal je niet op tijd, dan gaat de lening over in een doorlopend kaartkrediet. Dit is sowieso het type krediet met de laagste financiële eisen en waar ze mensen het snelst voor goed keuren. Bedenk je echter dat de rentepercentages oplopen tot 20% per jaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, een apple laptop heb je niet perse nodig toch voor je studie? Genoeg andere kwaliteit laptops, die een stuk goedkoper zijn. Zelf heb ik een macbook pro (apple fan) en als je aan kunt tonen dat je student bent, krijg je nog een beetje korting. Dat je het weet ;)