Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk percentage online gekochte vouchers wordt ook daadwerkelijk ingeleverd?

Groupon-bonnen, hotelkamerveiling-vouchers en ander soort online vouchers schijnen nogal eens te verlopen. Uit eigen ervaring ken ik dat ook: tegen de tijd dat ik eindelijk dat fantastische fotoboek wil gaan samenstellen, is die hele actie al weer verlopen, en soms is er gewoon geen tijd voor dat leuke hotelletje. Is er een soort standaardpercentage voor oningewisselde, verlopen Internetbonnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb meerdere producten verkocht via Groupon en ik kom uit op 14,2% van de bonnen die niet worden ingeleverd. Hier ontvang je als dealaanbieder overigens niets van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het met Groupon net zo is als met andere kadobonnen. Curatoren noemen 20% van bonnen die nooit worden ingewisseld. Bij Faillisementen moeten ze ik inschatten hoeveel bonnen er nog in omloop zijn en welk percentage daarvan ingeleverd zou kunnen worden i.v.m. schatting van de saldi in de boeken.

Ik denk dat het zomaar een schatting is, dit is een makkelijk getal en ik zie nergens een onderbouwing. Maar 20% wordt dus vaak genoemd.

Bij gewone kortingsbonnen die niet worden ingeleverd gaat de winst naar de winkelier, maar bij groupon en veiling couchers gaat de winst geheel naar respectievelijk Groupon of de veilingwebsite. De ondernemer krijgt pas zijn geld na inwisseling van de bon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding