Artikelen besteld, de helft geleverd. Wie is er verantwoordelijk?

Ongeveer een maand geleden heb ik 4 artikelen bij wehkamp besteld en direct betaald via ideal. Een aantal dagen later werden er 2 artikelen geleverd door selecvracht, waarvoor ik een handtekening voor ontvangst moest plaatsen op een apparaat
.
Toen selectvracht weg was en ik bekeek wat er bezorgd was, bleken dit maar 2 artikelen van de 4 betaalde artikelen te zijn. In eerste instantie ging ik ervan uit dat de rest van de artikelen op een later tijdstip/dag bezorgd zou worden. Aangezien ik een week later de overige 2 artikelen nog waren geleverd, besloot ik contact op te nemen met wehkamp.

De klantenservice van wehkamp gaf aan dat alle 4 artikelen op dezelfde werkdag bezorgd waren. Ik heb bovenstaand verhaal uitgelegd en wehkamp ging dit uitzoeken. Vervolgens kreeg ik te horen dat ik mijn handtekening had geplaatst voor de artikelen en dat hiermee de zaak was afgedaan. Ik had volgens wehkamp alle 4 artikelen ontvangen en hiervoor getekend.

Maar ik mis dus nog steeds 2 artikelen waarvoor al betaald is.

Wat kan ik nu doen en wie is er verantwoordelijk?

Alvast vriendelijk bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij het inpakken kan het soms fout gaan en jammer genoeg was jij het slachtoffer hiervan maar jij bent helaas niet de enige want het kan zijn dat het kleine spullen waren die vaker worden besteld en dan minder zorvuldig worden gecontroleerd of dat u verpakking de verkeerde barcode had en naar een andere andres is gestuurd en iemand anders geniet van uw spullen voor de rest weet ik niet veel hiervaan maar ik denk eerder dat er iets fout is en wehkamp hier voor verantwoordelijk is en als het echt dure produkten war zoals 1000 euro perstuk dan zou ik een rechtzaak beginnen en alle mogelijke informatie verzamelen

dit is simpelweg gewoon een fout bij het orderpicken. dit is iets waar je zelf niks aan kan doen, maar de volgende keer wel problemen mee kan voorkomen. voordat je een bestelling accepteert, altijd even kijken of alles wel klopt, want als je tekent, gaan ze ervan uit dat het dus klopt, en dan sta je met lege handen naderhand, want er valt niks te bewijzen. groetjes, student logistieke medewerker.

Je bent niet verplicht de inhoud te controleren als je een electronische handtekening zet. De inhoud is vaak heel goed verpakt en je mag bij de post helemaal niet het pakketje vasthouden VOOR je de handtekening hebt gezet. Dus wat Wehkamp zegt klopt niet. Jouw fout is dat je niet meteen aan de bel hebt getrokken, je kunt namelijk OP de bon zien dat alles geleverd is of niet dus dat je bent gaan afwachten is fout. Er staat altijd op de bon welke artikelen nog later komen óf dat dit alles is. Stuur een brief met oa de tekst dat je niet KUNT controleren voor je een handtekening zet want dat is verboden bij post.nl, ook zet je er in dat het jouw fout is dat je niet goed hebt gezien dat alles al geleverd was maar dat je er gewoon van uit ging dat er nog een nalevering kwam. Verder zeg je dat je na een week gebeld hebt (noem datum) en dat je toch echt die twee artikelen mist en of ze je die nog willen sturen. Succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100