Wat kan je doen als een groot bedrijf online aankopen niet uitlevert na betaling? Ik heb betaalt met Ideal.

Ik heb een stofzuiger besteld bij Dyson.nl
Tot mijn verbazing wordt deze maar niet uitgeleverd.

De klantenservice is niet bereikbaar. Mail wordt niet op gereageerd. Ruikt als een aankomend faillissement, alleen kan ik daar nog niets over vinden.

Ik schrik hier best wel van, omdat ik van een bedrijf als Dyson niet verwacht had dat deze zo met klanten om zou gaan.

Maar heb ik gewoon pech?
Of is er een instantie die ik kan benaderen?
Het gaat om €350,- en ik heb daar eigenlijk enorm de pest over in.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste is je geld terug te vragen. https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/aankoop-niet-geleverd Hebt u een product besteld? Bijvoorbeeld een koelkast, een bank of een broek? Dan spreekt u meestal een levertijd af. Krijgt u het product niet binnen die tijd? Dan kunt u vaak uw geld terugvragen. Als u een product bestelt, kunt u met de verkoper verschillende afspraken maken over de levering. U kunt een verwachte levertijd afspreken (bijvoorbeeld 6 weken) of een vaste leverdatum (bijvoorbeeld 4 december). (check de site voor de mogelijke opties en adviezen die het best bij jouw situatie passen) Blijf dit proberen via alle mogelijke wegen, soms wordt een bericht op een bepaald platform eerder opgepikt. https://www.dyson.nl/support/journey/contact-us Sociale media Twitter: @askdyson YouTube: youtube.com/dyson Facebook: facebook.com/askdyson Mail: owner.support@support.dyson.nl Gespecialiseerde ondersteuning 0800-0206203 == Als dat allemaal niet werkt kan je er juridisch werk van maken: https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/garantie/schadevergoeding-bij-niet-nagekomen-overeenkomst/ (vorige stappen zijn dan al mislukt) Stap 4 Overeenkomst ontbinden en schadevergoeding eisen Krijgt u geen reactie? Of houdt de andere partij zich nog steeds niet aan de overeenkomst? Dan is hij ‘in verzuim’. Vanaf dat moment kunt u de overeenkomst ontbinden en een schadevergoeding vragen. Ontbinden Ontbinden betekent betekent dat u de overeenkomst terugdraait. De afspraken gaan dan niet meer door. U moet bijvoorbeeld het product terugsturen. En de ander moet het geld teruggeven dat u al betaald heeft. U kunt de overeenkomst alleen ontbinden als de andere partij het belangrijkste deel niet nakomt. Gebruik hiervoor onze voorbeeldbrief ontbinden overeenkomst. Schadevergoeding eisen Heeft u schade doordat de ander zich niet aan de overeenkomst hield? Dan kunt u een schadevergoeding vragen. Dit kan tegelijk met het ontbinden van de overeenkomst. Of gebruik onze voorbeeldbrief schadevergoeding vragen. Stap 5 Ga naar de rechter Komt u er samen niet uit? Dan kunt u een rechtszaak starten als: u de andere partij wil dwingen om zich aan de overeenkomst te houden de andere partij niet meewerkt aan ontbinding van de overeenkomst de andere partij de schadevergoeding niet wil betalen Hiervoor start u een dagvaardingsprocedure bij de kantonrechter. Dit kost geld. Bekijk daarom eerst of het u dat waard is.

In de Bijenkorf werkt een vertegenwoordiger van Dyson. Als je een Bijenkorf in de buurt hebt, misschien even langsgaan? Hopelijk kan die vertegenwoordiger makkelijker het probleem oplossen dan jijzelf? Hij moet voor tevreden klanten zorgen. Na een beetje surfen op internet zie ik dat deze vertegenwoordigers ook werkzaam zijn in de Media Markt. Zij zijn niet in dienst bij de Bijenkorf en Media Markt, maar zij zijn rechtstreeks werknemers van Dyson en zij kunnen ook bellen met Dyson. Hopelijk werken ze mee, want ze kunnen zeker contact leggen.

Toegevoegd op 28 september 2020 11:27: tekst

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100