Waarom kan ik niet op de site van de Hema komen ?

De afbeelding laat de traceroute zien. De Hema is de enige site die onbereikbaar is, ongeacht welke browser gebruikt wordt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kom je er met een proxy server wel op? Probeer het bijvoorbeeld eens met http://www.hidemyass.com/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vind het vreemd, want bij mij lukt het wel. Misschien moet je je PC herstarten of een tijdje wachten omdat er onderhoud is/was. Bronnen:
- http://www.hema.nl
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan het misschien eens proberen via deze link.
Dan kom je normaal meteen op hun site. http://ad.zanox.com/ppc/?23656196C63053434T Veel succes gewenst :-) Bronnen:
- http://ad.zanox.com/ppc/?23656196C63053434T

Antwoorden (2)

lijkt er op dat er bij level3.net of de hub daarna, onderhoud bezig is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jouw computer vindt het juiste IP-adres (mijn computer vindt namelijk hetzelfde IP-adres). Het probleem is dus niet het vinden van het IP-adres, maar het vinden van de route daar naartoe.

Jouw computer vindt zo te zien ook de eerstvolgende router, die eerstvolgende router vindt de daaropvolgende router, enzovoort - gewoon wat je verwacht bij de gebruikelijke IP-routering. Alles is dus in orde.

Maar op een gegeven moment stokt het proces. Op dat punt zit dus een probleem.

Dat probleem zou een defecte router kunnen zijn (of een defecte interface van die router). Maar dan alleen als die router niet op de normale manier is geprogrammeerd, want normaal gesproken zou het systeem een andere route moeten vinden als de gebruikelijke route is uitgevallen. Dat is per slot van rekening de basisreden waarom (D)ARPA destijds het IP-netwerk heeft uitgevonden.

Ook is het mogelijk dat ergens in het systeem een vaste entry is geconfigureerd in een routeringstabel, terwijl die entry fout is. Dan werkt het normale systeem om de snelste (en nog beschikbare) route te vinden niet meer, want er is een 'manual override' gedaan.

Je zou contact moeten opnemen met de beheerder van de betreffende router. Of met jouw provider, want zij weten de weg beter dan jij.

Toegevoegd na 1 minuut:

Je zou natuurlijk ook een VPN kunnen downloaden. Ik kan je SecurityKISS aanbevelen. Een andere IP-changer werkt natuurlijk ook. hoofdzaak is dat je vanaf een heel andere plek (elders op de wereld) het Internet opgaat. Naar alle waarschijnlijkheid werkt de normale routering vanaf die plek wel gewoon zoals het hoort.

Toegevoegd na 4 minuten:

Theoretisch is het mogelijk dat je een virus op je PC hebt dat al jouw IP-verkeer omleidt, bijvoorbeeld via een server van een password harvester. Een virus kan dat doen via routeringstabellen, via het hosts-bestand, of door in jouw IP-pakketten een gedwongen route in te vullen (zodat het virus de route bepaalt, in plaats van dat het normale IP-protocol dat doet).

Dit lijkt me echter niet de meest waarschijnlijke oorzaak, om het maar voorzichtig uit te drukken.

9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Via http://anoniemsurfen.eu kan ik hema.nl wel bereiken. Het lijkt erop dat een groep IP-adressen in level3.net geblokkeerd is. Wellicht nadat er gespamd is. http://www.spamhaus.org/sbl/listings/level3.net
Cryofiel
9 jaar geleden
Dat kan natuurlijk, dat de volgende router alles blokkeert dat afkomstig is van Level3.net. Inclusief jouw normale IP-pakketten. Als de spammer is verdwenen, duurt het vaak een dag of vijf voordat de site van de zwarte lijsten is verdwenen en de routers dat doorhebben. Als je pech hebt, kan dit weken of maanden duren. Als er spammers actief blijven, houdt de blokkade waarschijnlijk nooit op.