Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Online verkeerd geprijsd én gekocht. Sta ik in mijn recht?

Ik zie net een Playmobil school voor mijn dochter in een online winkel die te koop staat voor €1,70. Gemiddeld is de prijs voor dit artikel rond de €130.-. Dit artikel is dus duidelijk verkeerd geprijsd. Maar ik hoop natuurlijk op "een kat in het bakkie" dus ik heb het artikel besteld én betaald via Ideal.

Nu weet ik dat een prijsfout alleen over de toonbank gaat als het verkeerde bedrag nog wel aannemelijk is. Maar ik heb dit artikel al betaald en het is dus al over de toonbank gegaan.

Sta ik nu in mijn recht om aanspraak dit maken op dit artikel voor deze prijs nu ik reeds betaald heb?

Ik ben benieuwd of het geleverd wordt...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee. Waarschijnlijk staan prijsfouten als ontbindend opgenomen in de Algemene Voorwaarden van de webwinkel, en krijg je je €1,70 teruggestort.

Tenzij ze eroverheen lezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Meteen de algemene voorwaarden doorgenomen online maar ik zie het er wonderbaarlijk niet in terug!
http://www.enjoyspeelgoed.nl/algemene-voorwaarden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In de algemene voorwaarden staat wel het volgende:
Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet. Ik heb er niet echt veel verstand van, maar misschien kan die de koop op basis daarvan annuleren.
In artikel 4 van de Algemene Voorwaarden staat (laatste zin lid 2):
"Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet."

In artikel 5, lid 1 staat:
"ARTIKEL 5 - DE OVEREENKOMST

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden. "

Jij wil gebruik maken van het aanbod, hebt zelfs al (vooruit)betaald. De ondernemer is echter niet aan de fout in zijn aanbod gebonden, ook al heb jij het aanbod aanvaard. Daarop wijst de zinsnede 'onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4'. De overeenkomst (waarbij voor de leverancier de plicht tot leveren ontstaat en voor jou de plicht tot betalen) komt niet tot stand als de leverancier een beroep doet op artikel 4, lid 2 (de kennelijke fout).

Wat nu kan gaan gebeuren, is dat je het vooruitbetaalde bedrag terugontvangt en het gewenste product niet wordt geleverd.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
In dit geval is het overduidelijk dat de prijs van €1,70 niet correct kan zijn. Het gaat om een product met een waarde van rond de €130. Was het bijvoorbeeld een aanbieding voor €100 geweest dan had de verkoper of winkel het wel voor die prijs moeten leveren.
Wettelijk heb je dus geen recht op het artikel voor €1,70.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding