Naam en bezoekadres van webshop controleren.
De webshop moet telefonisch bereikbaar zijn.
Kvk en btw nummer moet vermeld staan in de algemene correspondentie.
Checken van reviews en ervaringen van andere consumenten.
Als de webshop een keurmerk heeft,dan moet het logo aanklikbaar zijn.
Op de site van het keurmerk kun je op de ledenlijst controleren of de webshop vermeld staat.

Een hulpmiddel om te checken of anderen negatieve ervaringen hebben met een webwinkel is WebWinkelChecker,dit is een softwareprogrammaatje dat meedraait in je browser.
Op het moment dat je een webwinkel bezoekt,beoordeelt het programma de betrouwbaarheid hiervan.Is het foute boel,dan popt een waarschuwing op.
Bijvoorbeeld dat er sprake is van een faillissement,of dat er klachten zijn dan wel keurmerken zijn misbruikt.

Ook op www.mijnpolitie.nl kun je checken of er meldingen over de (ver)koper zijn gedaan.Je kunt bijvoorbeeld checken op het bankrekeningnummer,het telefoonnummer en het webadres van de leverancier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat weet je vooraf nooit zeker. Wel is het raadzaam om de domein naam even te checken op reviews en domainchecker.com. Weet je in elk geval waar en van wie de domeinnaam is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt kijken of de webshop een keurmerk heeft dat iets zegt over de kwaliteit. En bij een voor jou onbekende naam kun je altijd even Google raadplegen door daar de naam in te tikken, mochten mensen er dan slechte ervaringen mee hebben dan zie je dit terug in de zoekresultaten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op KiesKeurig en andere Nederlandse vergelijksites kun je zien hoe het met de reputatie van de winkel zit, mits het een webshop in Nederland is.

Bestellingen in het buitenland zou ik alleen doen bij grote, bekende merken of winkels, en dan wel hun officiële site.