Is er een meldpunt waar je webshops kunt melden die voorwaarden hanteren die in strijd zijn met de wet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan als die webshop ergens bij aangesloten is dus bijv thuiswinkel.org of als ze het keurmerk van bijv webshop keurmerk hebben: http://www.keurmerk.info/Home/MisbruikOfKlacht
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh dat ben ik er bij vergeten te melden. Ze zijn NIET aangesloten bij een keurmerk, anders kun je het inderdaad zo melden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een probleem is er niet meer. De webshop wilde geen geld teruggeven op een geretourneerd artikel uit de sale, daarvoor in de plaats kun je bij hun een tegoedbon krijgen. Nadat ze door de klant zijn gewezen op de wetgeving ivm het retourneren, is het geld alsnog teruggestort. Dus wat dat betreft opgelost. Echter blijven ze dit gewoon communiceren op hun site. Vandaar dat ik mij afvroeg of je dat niet ergens kunt melden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat mag gewoon van de wet dus ik zou niet weten waarom dat tegen de wet is. Ruilen is geen recht en een tegoedbon mag gewoon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat proberen ze soms,maar zodra je met de regeltjes komt waar iedere webshop zich aan moet houden,betalen ze wel ineens terug. Inderdaad een klacht indienen bij klachtenkompas.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klachtenkompas.. OK daar kan ik dus wat mee. En Pelle, het mag dus NIET. Het gaat hier over een webshop, niet over een stenen winkel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok je hebt gelijk maar er zijn wel uitzonderingen: https://webwinkelrecht.nl/diensten/juridisch-advies/recht-van-retour/ Leveranciers van bederfelijke waren, intieme producten, tijdschriften of loterijkaartjes hoeven zich geen zorgen te maken: dit recht van retour geldt niet voor hen. Ook bij zaken die specifiek voor een klant worden gemaakt of aangepast (denk aan een Tshirt met fotoprint of een zakdoek met geborduurd monogram), kan de klant geen aanspraak maken op retour. Bij het aanbod van dergelijke producten dient u wel duidelijk te vermelden dat het herroepingsrecht is uitgesloten.

Antwoorden (1)

Volgens mij is die er niet.
Wel kun je in het achterhoofd houden dat de wet altijd geldt, ongeacht de voorwaarden.