Hoe kan het dat veilingsites tickets zo goedkoop aan kunnen bieden?

Ik heb zojuist via een veilingsite voor 15 euro 2 tickets gekocht die samen normaal gesproken 67 euro zouden kosten op de officiële site. Hoe kan het dat veilingsites deze zo goedkoop aanbieden, ze maken hier toch geen winst op? Hoe werkt het precies?

Toegevoegd na 1 minuut:
Prijs is uiteraard afhankelijk van wat er geboden wordt maar keer op keer is de eindprijs ver onder de officiële ticketprijs.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Naast het antwoord van Crea, wat correct is, heb ik n.a.v. je opmerking bij dat antwoord nog het volgende bedacht.

Als er dag en nacht iedere drie kwartier een kaar aangeboden wordt dan zijn dit 32 kaarten per dag. Ze moeten allemaal maar verkocht worden (wat ik betwijfel) en dan moet iedereen ook nog maar op komen draven (wat ook niet altijd zal zijn)

Vanuit marketing kan veiling vanuit verschillende strategieën worden gedaan:
1. Het geeft, vrijwel kosteloos, reclame via de betreffende veilingsite
2. Men zal een begroting hebben van het aantal kaarten dat verkocht moet worden via verschillende kanalen. Daar is deze gewoon in opgenomen. Waarschijnlijk worden de kosten vanuit de "reguliere" verkoop gedekt dus iedere kaart die men op deze wijze verkoopt is winst
3. Men streeft naar een bepaalde bezettingsgraad (het is nu eenmaal niet leuk in je eentje op zo'n baan te staan) en met dit kanaal wil men de bezetting verhogen

Waarschijnlijk zijn er nog wel meer redenen te noemen, maar ik denk niet dat het centrum er slechter van wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi mullog, Dat is ook weer waar, het centrum is inderdaad nooit echt vol dus hoe meer man ze erbij kunnen pikken via goedkope alternatieven hoe beter. Eigenlijk klinkt alles best logisch zo! Toch blijf ik me in mijn achterhoofd ergens verbazen over het grote prijsverschil, maar mij hoor je niet klagen! Bedankt voor je informatieve reactie.

Andere antwoorden (1)

Dit gaat om plaatsen die (naar verwachting) niet verkocht zullen worden, dan kunnen ze er beter een laag bedrag voor krijgen, dan helemaal niets, je geld gaat naar de officiële ticketverkoper, de veilingen vangen daar een deel van, of berekenen aan jou extra veilingkosten. Veel plezier tijdens het concert!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hé crea, bedankt voor je antwoord, dat klinkt wel logisch.
Echter, mijn tickets zijn niet voor een concert of festival maar voor een dagje snowboarden, waarvan de dagkaart vanaf april t/m augustus geldig is. Elke drie kwartier wordt er zo'n dagkaart geveild, maandenlang achter elkaar.
Dan hoeft niemand in principe toch ooit nog via de officiële site iets te bestellen, aangezien er een "oneindige" voorraad dagkaarten met geweldige kortingen te veilen valt? Het snowboard centrum krijgt dan wel de inkomsten maar profiteren zij dan zo erg van zo'n onderlinge afspraak tussen henzelf en een instantie die de tickets voor 1/4 van de officiële prijs aan kan bieden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In dat geval is het om het snowboardcentrum te promoten, als jij er 1 keer bent geweest en het naar je zin hebt gehad, dan wil je vaker, dit doen ze wel in de hoop dat je de volgende keer het volle tarief betaald.