Hoe kan het dat veilingsites tickets zo goedkoop aan kunnen bieden?

Ik heb zojuist via een veilingsite voor 15 euro 2 tickets gekocht die samen normaal gesproken 67 euro zouden kosten op de officiële site. Hoe kan het dat veilingsites deze zo goedkoop aanbieden, ze maken hier toch geen winst op? Hoe werkt het precies?

Toegevoegd na 1 minuut:
Prijs is uiteraard afhankelijk van wat er geboden wordt maar keer op keer is de eindprijs ver onder de officiële ticketprijs.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Naast het antwoord van Crea, wat correct is, heb ik n.a.v. je opmerking bij dat antwoord nog het volgende bedacht. Als er dag en nacht iedere drie kwartier een kaar aangeboden wordt dan zijn dit 32 kaarten per dag. Ze moeten allemaal maar verkocht worden (wat ik betwijfel) en dan moet iedereen ook nog maar op komen draven (wat ook niet altijd zal zijn) Vanuit marketing kan veiling vanuit verschillende strategieën worden gedaan: 1. Het geeft, vrijwel kosteloos, reclame via de betreffende veilingsite 2. Men zal een begroting hebben van het aantal kaarten dat verkocht moet worden via verschillende kanalen. Daar is deze gewoon in opgenomen. Waarschijnlijk worden de kosten vanuit de "reguliere" verkoop gedekt dus iedere kaart die men op deze wijze verkoopt is winst 3. Men streeft naar een bepaalde bezettingsgraad (het is nu eenmaal niet leuk in je eentje op zo'n baan te staan) en met dit kanaal wil men de bezetting verhogen Waarschijnlijk zijn er nog wel meer redenen te noemen, maar ik denk niet dat het centrum er slechter van wordt.

Dit gaat om plaatsen die (naar verwachting) niet verkocht zullen worden, dan kunnen ze er beter een laag bedrag voor krijgen, dan helemaal niets, je geld gaat naar de officiële ticketverkoper, de veilingen vangen daar een deel van, of berekenen aan jou extra veilingkosten. Veel plezier tijdens het concert!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100