Moet je ook invoerbelasting betalen over de verzendkosten?

Ik wil graag iets uit China bestellen, het product kost ongeveer 16 euro dus daar hoef ik geen invoerbelastingen of btw over te betalen want het is nog onder de 21 euro maar als er verzendkosten bij komen dan kost het wel ongeveer 24 euro en dat is wel boven de 21 euro, kan ik dan verwachtten dat ik wel btw moet betalen of hoeft dat niet omdat het product zelf onder de 21 euro is?
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wees eens iets duidelijker? Wil je weten of je er BTW of invoerkosten over moet betalen?
ItisILeClerc
9 jaar geleden
vraagsteller heeft het over beide

Het beste antwoord

Het is inclusief de verzendkosten.

Hoe berekent u de invoerrechten?
Betaalt u invoerrechten over de prijs van de laptop uit Amerika? Of over het totaalbedrag inclusief verzendkosten? De Douane gaat uit van de douanewaarde van een product. Dit is een optelsom van:
aankoopprijs;
verzendkosten;
verzekeringspremie tot aan de grens van Nederland

Deze informatie komt van de Kamer van Koophandel.

Je zit dus in de categorie 'uit een niet-EU land Van € 22 tot € 150. Je betaald nu geen douanerechten maar wel omzetbelasting.

Maarten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel!