Kosten Paypal? Normaal gezien is dat toch gratis dacht ik.?

Ik heb bestelling en betaling via paypal gedaan. Dus kaart gekoppeld aan de paypal. Dan bestelling gedaan en betaald.
Er is teveel van mijn rekening gegaan en dat (6 euro) is teruggestort dr de leverancier , daar heeft paypal kosten op ingehouden? (kleine euro) Waarom? En klopt het dat ik kosten moet betalen om die 5 euro op mijn gewone bankrekening over te schrijven? Tweede vraagje: van mijn paypal account is er ook 2 keer een bedrag van 1.50 euro afgegaan. Nu lees ik overal dat je een bepaalde code moet invoeren , die code heb ik nu op papier gekregen , doch als ik naar mijn paypal account ga zie ik daar nergens iets staan waar ik die code moet ingeven? Voor het moment heb ik mijn kaart effen losgekoppeld ( is dat veiliger voor hackers ? als je een tijdje die paypal niet gebruikt ?) En als ik ze weer ga koppelen dan ga ik waarschijnlijk weer 1.5 euro moeten betalen? Je ziet ... nen hoop vragen voor een beginnend paypallerke . Oh ja ik heb de website van paypal ook al eens gaan zien bij de faq , maar daar wordt ik voor mijn 2 probleempjes . Alvast bedankt voor jullie reacties

11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Paypal moet ergens zijn geld mee verdienen.
Voor kopers (dus betalers) is Paypal gratis, net als PINnen.
Echter, verkopers (geldontvangers) moeten betalen voor het gebruik van Paypal. Ook bij PINnen of betalen met een credit card moeten winkeliers een toeslag betalen aan de bank.
Dus zodra er aan jou geld wordt terugbetaald via Paypal, gaat daar de vergoeding voor Paypal vanaf.

Die afgeboekte kosten kunnen te maken hebben met de check door Paypal of het rekeningnummer wel klopt. Als het goed is vind je de afgeboekte €1,50 terug als positief saldo op de Paypal account.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Paypal geeft bepaalde zekerheden (kopersbescherming) maar rekent daar ook redelijk hoge bedragen voor als je geld ontvangt. kijk het onderstaande staatje maar even door, dan weet je gelijk dat je als je 100 euro ontvangt
je bijna 4 euro aan kosten kwijt bent.

Wanneer u betalingen op uw PayPal-rekening ontvangt voor de verkoop van goederen, brengen wij een klein bedrag aan transactiekosten in rekening. Bijvoorbeeld wanneer u een artikel op Marktplaats heeft verkocht en de koper u betaalt met PayPal. Als u via uw webwinkel betalingen ontvangt, of als iemand per e-mail geld naar uw PayPal-rekening heeft overgemaakt.

Het PayPal tarief voor de ontvangst van betalingen voor goederen en diensten vanuit een EU-land, Noorwegen, IJsland of Liechtenstein, is 3,4% van het bedrag plus EUR 0,35 aan transactiekosten. Voor alle andere (buitenlandse) betalingen geldt een tarief van maximaal 3,9 % van het bedrag plus EUR 0,35.

Door de hoge marge die Paypal berekend aan ontvangers ben ik zelfs als webwinkels tegen gekomen die toeslagen rekenden als je met paypal af wil rekenen. Wij bieden de mogelijkheid in de webshop gewoonweg niet aan... ;-)

Het loskoppelen van kaarten heeft niet zoveel nut, Paypal heeft de verplichting klantgegevens een aantal jaren te bewaren, waaronder ook bankgegevens. Voor hackers is die informatie echt wel te vinden, is slechts een kwestie van tijd en moeite.