Wat te doen bij het krijgen van een verkeerde laptop?

Ik heb bij een webwinkel een laptop gekocht. Het ging erom dat deze zware grafische toepassingen aankon. Dat kan deze ook wel, maar de specificaties komen niet overeen met wat er op de website staat. Zo heeft deze laptop geen quad core maar een dual core (i7 3520m ipv i7 3610qm) en geen nVidia K4000m maar een K3000m.

https://www.softshop.nl/refurbished-laptops/105-i7-game-studie-laptop-hp-8770w-i7-quad-core-4gb-ram-128-gb-ssd-verlichte-toetsenbord-full-hd-.html

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Terugsturen...!
Utrecht
7 jaar geleden
Maak wel even wat (digitale) printjes als bewijs (zowel van geadverteerd, besteld en geleverd). En daarmee de verkoper benaderen en terugsturen en je geld terugeisen.
Antoni
7 jaar geleden
Kijk eens op https://www.juridischloket.nl/consument-en-geldzaken/aankopen-en-garantie/koop-ongedaan-maken en klik op die website verder voor meer informatie, over bijvoorbeeld "dwaling". Of ook hier https://www.juridischloket.nl/consument-en-geldzaken/aankopen-en-garantie en hier https://www.juridischloket.nl/consument-en-geldzaken/aankopen-en-garantie/ondeugdelijk-product.
Antoni
7 jaar geleden
Die laatste website is https://www.juridischloket.nl/consument-en-geldzaken/aankopen-en-garantie/ondeugdelijk-product.

Antwoorden (2)

Eigenlijk moet je zelf de afweging maken wat je wil. Wil je deze laptop houden, maar vind je dat deze uitvoering met deze specificaties minder waard is dan eenzelfde laptop die wel de vermelde specificaties zou hebben? Neem contact op met de verkoper om te kijken of je korting kunt krijgen. Lukt dat niet, dan koop ontbinden en (elders) proberen een betere koop te sluiten met een andere laptop.

Wil je deze laptop niet houden, dan sowieso contact opnemen en koop ontbinden.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Overigens is het minder waard "zijn" ipv "vinden", de geleverde genoemde componenten zijn bewijsbaar goedkoper en zwakker.
Eerst even overleggen met de webwinkel dat je de laptop terugstuurt.
Dat mag binnen 14 dagen zonder opgave van redenen (wet koop op afstand).
De webwinkel moet jou nadat ze de laptop terug hebben binnen 14 dagen het hele factuurbedrag terugbetalen. Dus ook eventuele verzend- en/of administratiekosten!
Het is wel verstandig om de laptop aangetekend terug te sturen en er een briefje bij te doen dat je gebruik maakt van het bedenkrecht in de wet koop op afstand.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit heeft niks te maken met bedenkrecht ivm wet koop op afstand, immers als hetzelfde was gebeurd met een fysieke winkel had de koper ook alle recht op teruggave geld. Namelijk er is een onjuist product geleverd. Bedenkrecht heeft te maken dat je het juiste product krijgt, maar dat toch niet wil hebben.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
U heeft geheel gelijk met uw opmerking. Uiteraard had ik de vraagsteller op het paralelle traject van dwaling op weg kunnen helpen. Echter de vraagsteller koos voor de formulering "wat te doen....?". Hier uit maakte ik op dat vraagsteller de meest praktische manier zocht om de koop te annuleren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb nu een aantal keer gebeld, maar er word niet opgenomen. Ook is mijn email niet beantwoord. Wat nu te doen?