Welke webhost providers gebruiken marktplaats, speurders en autotrader.nl ??

Ik zoek een host vergelijkbaar als deze sites. Kon die van hun niet vinden. Iemand een idee ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je dit echt wilt weten, dan zul je een traceroute moeten doen. Ik heb het ook gedaan, maar ben niet veel verder gekomen helaas. In het verleden heeft Marktplaats de hosting ondergebracht bij Level3. Ik weet echter ook dat veel bedrijven, zoals bijvoorbeeld Hyves, de hosting hebben ondergebracht bij LeaseWeb.

Voordat je in alle enthousiasme naar Level3 of een LeaseWeb gaat bellen... Verwacht niet dat je daar ook meteen snelle hosting hebt.

Snelle hosting hangt namelijk van heel veel factoren af. Een website als marktplaats maakt ongetwijfeld gebruik van een cluster aan webservers en database-servers, zodat ze de 'load' kunnen verdelen. Ook loadbalancers en firewalls worden aan het platform toegevoegd, en het totaal aan servers kan dus met gemak boven de 50-100 uitkomen. Facebook gebruikt zelfs een eigen optimalisatietool om PHP te optimaliseren zodat het sneller wordt. Tools als Varnish, APC, eAccelerator doen bijv. hetzelfde.

Vaak is dat in een privaat netwerk. M.a.w. in een omgeving die niet voor een gewone gebruiker zoals jij en ik beschikbaar zal zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Via WHOIS kan je dit opzoeken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar waarom wil je dit? Een "normale" host kan ook het meeste wat deze hosts doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit heeft niet zozeer te maken met de host die je neemt, maar met het pakket dat je neemt. Let dan voornamelijk op het maximum dataverkeer dat de host aanbiedt, kijk naar reviews op internet en stuur een mail met de vraag hoeveel bandbreedte jouw website krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zeer goede ervaringen met www.starthosting.nl, een zusterbedrijf van www.yourhosting.nl. Starthosting heeft een hele hoge uptime (weinig tijd dat de site niet bereikbaar is), maar is voor startende bedrijven/kleine websites. Yourhosting is - net als Starthosting - goedkoop, maar biedt grotere pakketten aan. Het beste is om je wensen en verwachten op papier te zetten en naar Yourhosting te e-mailen. Dan willen zij wel een goed pakket uitzoeken. Let erop dat je niet zegt dat je er niets van weet, want dat betekent dat ze van alles kunnen zeggen wat niet waar is. Het beste is om dit niet aan te geven, maar alleen advies vragen. Nog één waarschuwing: je moet goed investeren in SEO-technieken (Google er maar op), want 100.000 bezoekers in de eerste maand krijg je niet zomaar, is zelfs wat onwaarschijnlijk. Wees niet te optimistisch, dan kan je teleurgesteld worden. Heel veel succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Starthosting / Yourhosting heeft met alle respect niet de beste hosting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zeg niet dat het de beste hosting is, maar dat de prijs/kwaliteitverhouding - voor zover ik heb meegemaakt - zeer goed is. Heb jij slechte ervaringen?
Deze grote sites gebruiken vaak een eigen website (1 of meerdere), welke ze dan zelf in eigen beheer hebben.
Dit omdat er heel veel dataverkeer naar deze websites gaat, hierdoor is het voordeliger om zelf te beheren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet dat bijvoorbeeld Tweakers.net (nogal een best bekende website) gebruik maakt van TrueHost.

http://www.true.nl/

Deze host verzorgt o.a hosting van nog meer grote andere websites.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel grote websites hebben hun eigen server. Maar een goede hoster die door veel websites wordt gebruikt is leaseweb.